Wizualizacje przyszłych wersji Citroëna C4 oraz Peugeota 208 znalazły się na tytułowej stronie tygodnika MOTOR. Ale nie, nie myślcie, że na jakimś poczesnym miejscu. Są na samym dole, a więc na ekspozycjach w wielu punktach sprzedaży prasy zwyczajnie nie będą widoczne. Ale nie sądźmy po pozorach – zajrzyjmy do środka i dopiero na tej podstawie podejmijmy decyzję, czy warto kupić to pismo. Choć, jak zwykle, już w następnej sekcji niniejszego stronniczego przeglądu prasy zdradzimy Wam nasz werdykt w tej sprawie.
MOTOR nr 47 (3413) z 19.XI.2018
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 56 (z okładką)
Cena: 2,09 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,55 grosza
Warto kupić? Raczej tak
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C3, C3 Aircross, C4, C4 Cactus, C5, C5 Aircross, C6, Jumper, DS 3, 3 Crossback, 207, 208, 2008, 3008, 508, Boxer, Partner, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Koleos, Master, Megane, Scenic, Talisman, Trafic, Twizy, Zoe, A110, Duster, Logan, Sandero
To nie zdarza się często – francuskim samochodom poświęcono pierwszy „prawdziwy” artykuł w aktualnym wydaniu tygodnika MOTOR! Znajdziecie go na stronach 6-9 i jest poświęcony nowościom znad Sekwany. Są zapowiedzi Nowego C4, Nowego C6, coupe bazującego na C5 Aircrossie, hybrydowego C5 Aircrossa, czterodrzwiowego Alpine, piątej generacji Clio, drugiej Captura, nowych 208 i 2008 oraz hybrydowych modeli SUV-ów Peugeota. Inne auta już w zasadzie są – Kadjar po liftingu zadebiutuje dzisiaj na targach Fleet Market, a DS 3 Crossback miał światową premierę ponad 1,5 miesiąca temu w Paryżu. MOTOR twierdzi, że C6 zastąpi u Citroëna model C5, ale wciąż będzie walczył w segmencie D, m.in. z Renault Talismanem. Z kolei zwykłe C4 ma zastąpić C4 Cactusa. Pojawi się nowe C3 i – być może – DS 3. To ciekawe, bo podobno DS 3 ma jednak nie być.
U Peugeota powinny się pojawić nowe 208, 2008, ale najważniejsze, że na rynek trafią odmiany hybrydowe i elektryczne.
W Renault też będzie sporo nowości, także w dużej mierze związanych z napędem. MOTOR wspomniał Clio, Captura, Kadjara, ale też elektryczne Twizy i Zoe, ale też użytkowe Kangoo Z.E. i Mastera Z.E. W tekście pojawił się też Koleos.
Na stronach 10-11 MOTOR przedstawił bestsellery w 23 krajach. Na niektórych rynkach interesujące nas marki mają się całkiem dobrze. To przede wszystkim Francja (pierwsza piątka na tym rynku, to Clio, 208, 3008, C3 i Captur), ale nie tylko. To czwarte miejsce Sandero i piąte Clio w Hiszpanii., To cztery pierwsze miejsca w Portugalii: Clio, 208, Captur i Megane. To lider rynku duńskiego (208) i zamykające tam pierwszą piątkę C3. To druga pozycja Clio i piąta Captura w Holandii. Podobnie rzecz się ma w sąsiedniej Belgii. W Rumunii króluje Logan przed Dusterem i Sandero, a na czwartym miejscu mamy kolejne auto z Grupy Renault – Clio. Najniższy stopień podium we Włoszech należy do Clio. W Rosji wprawdzie na pierwszym i trzecim miejscu są Łady, ale to przecież samochody produkowane przez AwtoWAZ zależny od Grupy Renault. W Grecji czwartym najchętniej kupowanym samochodem osobowym jest Peugeot 208.
Po trzech kwartałach br. w Europie Clio było na drugim miejscu i notowało wzrost sprzedaży. Siódmą pozycję zajmował Peugeot 208, ósmą Captur, a dwunastą Sandero. Dwa kolejne miejsca należały do C3 i 3008. Pozycje 17-18 zajmowały odpowiednio Duster i 2008, sprzedający się lepiej od Fabii. Peugeot 308 uplasował się na miejscu 24., cztery oczka przed Renault Megane. Na pozycji 44. pojawił się C3 Aircross. Dwa oczka niżej sklasyfikowano Kadjara, a na miejscu 49. znalazł się Scenic.
W dziale Przyszłe premiery (strona 11.) wspomniano Dacię Sandero, Peugeota 208 i Renault Clio.
Na marginesie strony 12. opublikowano podstawowe ceny Captura w wersji Winter Edition.
Ale nie martwcie się – jest i test francuskiego samochodu. Wprawdzie zajmuje tylko jedną stronę (27.), ale jest. Opisano Peugeota 308 GT, który nie ma wielkich spojlerów ani twardego zawieszenia. W zamian łączy cechy, które niegdyś definiowały hot hatcha. Auto ma 225 KM i osiąga setkę po 7,4 sekundy. Zwraca uwagę solidnym wykonaniem, a do tego jest samochodem funkcjonalnym. W ruchu Peugeot jest dynamiczny, ale stonowany – stroni od nerwowych reakcji czy wstrząsów. To zabrzmiało, jak pochwała ;-) Zawieszenie pracuje cicho, silnik przekonuje niebywale szerokim zakresem użytecznych obrotów, a do tego pali rozsądne ilości benzyny. Stwierdzono, że jedynie 8-biegowy automat w niektórych sytuacjach mógłby być szybszy. MOTOR marudzi też na dotykowy ekran, na kiepski obraz z kamery cofania i drobne wpadki ergonomiczne. Nie za bardzo spodobała się też cena „po doposażeniu”.
Na stronach 32-35 zamieszczono porady dotyczące eksploatacji i serwisu filtrów cząstek stałych. Wspomniano tam marki francuskie, ale bez szczegółów.
O systemach wspomagania jazdy (jeszcze nie autonomicznej, ale to już forpoczta) traktuje artykuł zamieszczony na stronach 36-37. Porównano dziesięć modeli, w tym jeden francuski – DS 7 Crossback. Wypadł odrobinę lepiej od Audi A6 i BMW serii 5, a także od Mercedesa klasy C – jeśli chodzi o marki premium.
Marki Grupy PSA wymieniono na stronie 38. w odpowiedzi na pytanie o silnik 1.5 TDCi w Fordzie Fiesta.
Strona 39. przynosi ranking popularności używanych modeli użytkowych. Na drugim miejscu znalazł się Renault Master, na czwartym Trafic, na dziewiątym Citroën Jumper, a dziesiątkę zamknął Peugeot Boxer. Berlingo było szesnaste, tuż przed Renault Kangoo. Na zdjęciu ilustrującym to zestawienie można dostrzec m.in. Peugeota Partnera.
Na tej samej stronie pokazano fotkę Peugeota 207.
MOTOR zachęca do głosowania w plebiscycie Auto Lider 2018. Na stronach 50-53 możecie zobaczyć główną nagrodę i kandydatów z segmentów B i C. Są tam auta nas interesujące: Citroën C3, Dacia Sandero, DS 3, Peugeot 208, Renault Clio, Citroën C4 Cactus, Dacia Logan MCV, Peugeot 308 i Renault Megane.
W dziale MOTOR Retro (strona 54.) znajdziecie wzmiankę o Peugeocie 504 oraz o francuskich markach jako takich.
I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym numerze.
Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR
Najnowsze komentarze