Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 51-52/2018

5 0

polecmy

Citroëna C4, Renault Captura i Dacię Duster pokazał MOTOR na okładce ostatniego tegorocznego numeru. Numeru podwójnego. Ale nie liczcie na to, że to jakieś duże zdjęcia. Nie – to małe fotki upchnięte między innymi zdjątkami podobnego rozmiaru. Popatrzmy więc, co nam o francuskich samochodach przygotował MOTOR w ostatnim tegorocznym numerze. Acz w bieżącym roku ukaże się jeszcze jeden MOTOR, tyle, że datowany już na rok 2019. Pojawi się w punktach sprzedaży prasy w Sylwestra, ostatniego dnia bieżącego roku.

 

MOTOR nr 51-52 (3417-3418) z 17.XII.2018
Wydawca:Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 84 (z okładką i dodatkiem „119 nowości”)
Cena: 2,99 zł
Koszt 1 strony: ponad 3,5 grosza
Warto kupić? Niekoniecznie
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Dacia
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: Berlingo, C4, C5 Aircross, 3 Crossback, 7, 208, 3008, 508, Rifter, Captur, Clio, Fluence, Kadjar, Laguna, Talisman, Duster

 

Dacia Duster od stycznia do listopada była ósmym najchętniej kupowanym samochodem osobowym w Polsce. Tak przynajmniej wynika z zestawienia opublikowanego przez MOTOR na stronie 9. Przez jedenaście miesięcy do klientów trafiło 9.100 Dusterów.

Kolejna strona przynosi podsumowanie roku w zakresie najważniejszych premier. Wspomniano kombivanowe trojaczki Grupy PSA, czyli Citroëna Berlingo, peugeota Riftera i Opla Combo, a także Peugeota 508.

O aresztowaniu Carlosa Ghosna, szefa Aliansu Renault-Nissan-Mitsubishi, wspomniano na tej samej 10. stronie tygodnika MOTOR.

Krótki cennik Dacii Duster  obejmujący także nowy silnik 1.3 TCe zamieszczono na stronie 13.

Opel Grandland X stanął w szranki z Kią Sportage i Seatem Atec’ą w teście porównawczym, który znajdziecie na stronach 16-20. Wspominamy o tym, bo Grandland X powstał we współpracy z Grupą PSA, a od niedawna niemiecka marka do PSA należy. I francuski koncern wspomniano w tekście. Najbardziej jednak mi się podoba to, że Seat, krótszy od rywali o 12 cm (!) i z najmniejszym rozstawem osi został uznany za najprzestronniejsze auto w porównaniu! To standard w autach koncernu VAG – potrafią zrobić coś z niczego naginając prawa fizyki najwyraźniej.

Dacię Duster pokazano na stronie 25 w roli konkurenta dla opisanego przez MOTOR Suzuki Jimny’ego.

Renault Fluence’a widać na zdjęciu zamieszczonym na stronie 55.

Wśród aut, które mają sporą szansę zostania hitami wśród samochodów używanych MOTOR na stronach 56-63 wymienia także kilka modeli będących w gronie tych szczególnie nas interesujących. To Citroën C4 II, Dacia Duster, Peugeoty 208 i 508 (pierwszej generacji), a także Renault Clio IV, Renault Captur i Renault Talisman. W tym ostatnim przypadku ostrzeżono przed problemami ze skrzyniami biegów, ale nie napisano nic więcej na ten temat. Przy Talismanie wspomniano też Lagunę III.

No i czas na wszyty w środek numeru dodatek poświęcony premierom nadchodzącego roku. Już na pierwszej stronie pokazano wizualizację przyszłej generacji 208-ki. Powtórzono ją na stronie trzeciej. Dwie strony dalej pokazano Peugeota 508 SW, ale bardziej pod kątem zapowiadanej na przyszły rok hybrydy. Wszak 508-ki już trafiają do klientów, a SW w Polsce pojawi się rzeczywiście w przyszłym roku.

W przyszłym roku możemy tez liczyć na handlową premierę DS 3 Crossbacka, o czym MOTOR wspomina na stronie VII. Pojawi się też Peugeot 3008 z napędem hybrydowym oraz odświeżony Renault Kadjar, którego tak naprawdę zamawiać w naszym kraju już można. Oba te kompaktowe SUV-y pokazano na stronie VIII.

A na ostatniej, XII stronie dodatku, zamieszczono kalendarz przyszłorocznych premier. W I kwartale możemy się spodziewać handlowych debiutów np. Citroëna C5 Aircross i wspomnianego Kadjara. Który – jak pisałem – już jest dostępny u dealerów Renault. W II kwartale ma się w Polsce pojawić DS 3 Crossback. W trzecim – DS 7, ale sedan i ma to być premiera światowa, podobnie, jak w przypadku Peugeota 208 nowej generacji. Również w trzecim kwartale MOTOR spodziewa się nowego Renault Clio. Na ostatni kwartał przewiduje się handlową premierę Peugeota 3008 HYbrid4.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o francuskich samochodach w aktualnym wydaniu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj
Może ci się spodobać również

5
Dodaj komentarz

avatar
2 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
MechanikYyynbRomuśŁukaszTommo66 Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tommo66
Gość
Tommo66

W kontekście „przestronności” Seata – przypomina mi się zdanie przeczytane w którymś z tygodników motoryzacyjnych, a dotyczących nowego Golfa VIII generacji: „niezbyt pojemny bagażnik okazuje się wystarczający do codziennych zadań.” Oto mistrzowskie przedstawienie wady jako zalety.
Natomiast przedstawienie aż ośmiu francuskich modeli jako potencjalnych przebojów rynku wtórnego, to jak dla mnie szok ! Oj, chyba premii świątecznej dla redaktorów nie będzie …

Łukasz
Gość
Łukasz

I tego właśnie nie umiem zrozumieć, nowe francuskie samochody są często delikatnie mówiąc negatywnie krytykowane przez moto gazetki, w przypadku używanych tendencja jest zupełnie odwrotna.

Romuś
Gość
Romuś

W innym przypadku rynek wtórny = szrot. Szmelcwageny jak się już zaczynają sypać to na całego i kto jeszcze ma pozbywa się szybciutko, w tym samym czasie francuskie „badziewia” jeszcze są w użyciu a do tego jeżdżą co widać na ulicach. Każde nowe jest OK – bo nowe, ale nigdy więcej niemieckiej używki nie kupię. Ba – za darmo nawet nie chcę więcej takiego garba.

Yyynb
Gość
Yyynb

PSA powinno szybciej przechodzić od premiery do sprzedaży

Mechanik
Gość
Mechanik

Zgadzam się z tą opinią. Np. nie ma nowej c4 a następna dopiero (może) w 2020. Problem praktyczny. Na wtórnym rynku nie ma zbyt dużo samochodów PSA. Szukałem 2-3 letnią c4 i nic ciekawego nie było. Nie pytam się dlaczego tak jest, bo mnie jako kupującego to nie interesuje.