Doskonałe wyciszenie, komfortowe zawieszenie, ogromna przestrzeń wewnątrz i wyjątkowo przyjemne podróżowanie. Z drugiej strony nieco za mały zbiornik paliwa i duże zużycie paliwa przy prędkościach autostradowych. To nasze wnioski po ponad tysiącu kilometrów w używanym Renault Espace. Po roku od zakupu oraz intensywnej eksploatacji we wnętrzu nie widać najmniejszych śladów zużycia.

Renault Espace piątej generacji pojawił się na rynku w 2015 roku. Był nieco niższy od poprzednika i zmienił swój kształt, przez co wiele osób, przyzwyczajonych do sylwetki poprzednika, krytykowało producenta. Jednak w rzeczywistości to bardzo duże auto.

Renault Espace – dane techniczne

ParametrRenault Espace IVRenault Espace V
Długość4856 mm4857 mm
Szerokość1894 mm2128 mm
Wysokość1746 mm1677 mm
Rozstaw osi2868 mm2884 mm
Średnica zawracania11,4 m12,4 m
Pojemność bagażnika456 l680 l (siedzenia przesunięte do tyłu)

 

Mamy więc do czynienia ze sporym rodzinnym samochodem, którego podstawową cechą jest duże wnętrze, wielki bagażnik i możliwość przewiezienia siedmiu osób – o ile będzie taka potrzeba.

Reklama Renault Espace IV – bezpieczeństwo 

Jazda tam dużym samochodem powoduje, że trzeba jednak planować niektóre manewry – samo parkowanie w zatłoczonym mieście już powoduje konieczność zwiększonej uwagi. Bardzo pomagają czujniki z przodu i z tyłu oraz kamera, która nawet nocą daje obraz bardzo dobrej jakości.

Renault Espace 2015 – premiera

Wnętrze Renault Espace V

To co zwraca uwagę w środku wersji Initiale Paris to jakość wykonania i wygoda. Materiały takie jak skóra są wysokiej jakości a podgrzewane i wentylowane fotele z przodu – bajecznie wygodne. Jest komfortowo, miękko i wygodnie. Sylwetka za kierownicą nie jest już taka jak kierowca autobusu, wręcz przeciwnie – Espace daje wrażenie kierowania prawie osobówką. Prawie, bo jednak siedzimy wyżej.

W środkowym rzędzie do dyspozycji trzy oddzielne fotele. Siedzi się wygodnie, ale oczywiście nie jest tak dobrze jak to co oferuje Espace z przodu.

Wyposażenie takiej wersji jest zwykle bardzo bogate a większością funkcji steruje się z centralnego ekranu. Wśród gadżetów znajdziemy nawet zmianę koloru podświetlenia wnętrza. Sam projekt deski rozdzielczej jest zgodny z aktualnymi modelami Renault a jeśli ktoś zna markę, to korzystanie z setek funkcji jest proste, wygodne oraz intuicyjne.

Samochód, który testowaliśmy, miał na liczniku ponad 33 tysiące kilometrów. Nie jest to dużo, ale z drugiej strony przechodził przez wielu użytkowników i miał prawo pokazać po sobie jakieś ślady zużycia. Nie miał żadnych. Dobrze to świadczy i o jakości użytych materiałów jak oraz jakości montażu.

We wnętrzu jest sporo pomysłowych rozwiązań – m.in. dużo miejsca pod szeroką konsolą środkową czy szuflada w miejscu schowka pasażera, otwierana elektrycznym przyciskiem.

Renault Espace V – silnik TCe 200 KM

Ta jednostka była montowana w Espace do 2017 roku. Teraz jest już niedostępna, producent zmienił ją na nowszy silnik 1.8 o mocy 225 KM. Być może dlatego, że 200 KM w tak dużym samochodzie zapewnia przyjemną jazdę, ale nie są to wrażenia sportowe. Włączenie trybu sport zmienia podświetlenie, dźwięk i charakterystykę silnika ale jest to chyba za mało, by nazwać Espace samochodem sportowym. Za to genialnie działa 4Control, dostępny w wersjach Initiale Paris. Auto wchodziło w zakręty z wielką przyjemnością.

O ile silnik jest cichy i dynamiczny to jego apetyt na paliwo nie do końca lubi się zgodzić z naszą kieszenią. Przejazd autostradą oznaczał spalanie na tyle duże, że po 400 kilometrach trzeba było tankować. Chociaż komputer samochodu pokazywał jeszcze 100 kilometrów zasięgu, to woleliśmy nie ryzykować. W Renault Espace IV zbiornik miał ponad 80 litrów, nowy Espace to 58 litrów. To nie jest mało, ale też paliwa ubywa na tyle szybko, że warto rozważyć jazdę ekonomiczną. W przypadku Renault Espace optymalne spalanie na autostradzie osiąga się w okolicach 130 km/h. Większa prędkość oznacza skokowy wzrost spalania. Uroki silnika z turbo. Spalanie średnie z blisko 1100 kilometrów wyszło równo 10 litrów na sto, z czego około 700 kilometrów to autostrada, 200 miasto i reszta drogami krajowymi.

Renault Espace V – wrażenia z jazdy

Dobre wyciszenie, komfortowe siedzenia, dobre i do miasta i do długiej podróży, łatwość kierowania, łatwość wchodzenia w zakręty. Espace uosabia wszystko to, co lubimy we francuskich samochodach. Auto pewnie wchodzi w zakręty, nie pochyla się zanadto a jednocześnie daje dużą dawkę komfortu. Chce się jechać dalej i dalej. Miejsca na nogi jest bardzo dużo, wrażenie przestronności poprawia ogromny rozstaw osi. Dorosła osoba w środkowym rzędzie ma odpowiednio dużo miejsca nad głową i na szerokość.

Wręcz zaskakująco miękko i płynnie działa skrzynia biegów. Nie ma żadnych szarpnięć czy gwałtowniejszych zachowań. Espace przyspiesza równomiernie, pewnie. 200 koni mechanicznych pod maską jest dobrze zagospodarowanych, chociaż przy pięciu osobach na pokładzie i dużej ilości bagażu, przydałoby się już ich trochę więcej. Stąd zapewne decyzja Renault u wprowadzeniu nowej generacji silnika 1.8 TCe o mocy 225 KM.

Espace V w wersji Initiale Paris ma na pokładzie aktywny tempomat. Rozwiązanie bardzo dobrze działa na autostradach i drogach szybkiego ruchu. Pewną wadą dla osób wyjeżdżających poza Polskę może być fakt, że funkcjonuje do 150 km/h. W momencie, gdy radar wykryje pojazd przed nami, auto miękko zwolni a potem przyspieszy, gdy przeszkoda zjedzie już na drugi pas. Jedyne czego można byłoby sobie życzyć, to nieco szybsza reakcja na zwolnienie pasa.

Warto podkreślić, że mimo sporej masy i dużego rozmiaru kół (w testowanym egzemplarzu były 20”) praca zawieszenia jest wręcz wzorowa. Różnica z niemieckimi markami jest ogromna – na korzyść Espace. Nierówności nikną a jazda jest bardzo płynna.

Ile kosztuje używany Renault Espace V?

Używany Espace V z 2016 roku z silnikiem 1.6 200 KM zaczyna się w ogłoszeniach od 85.500 złotych. Górna granica przekracza 120 tysięcy. To jednak i tak zaledwie część ceny nowego auta, często jeszcze będącego na gwarancji. Ofert nie ma zbyt dużo,

Model, silnik, wersjaPrzebiegCena
Renault Espace V 1.6 TCe , Zen60.000 km99.900 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris22.100 km85.500 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris40.000 km98.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris50.000 km90.000 zł
Renault Espace V 1.6 TCe, Initiale Paris11.000 km103.000 zł

 

 

 

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

2
Dodaj komentarz

avatar
1024
 
2 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
2 Autorzy komentarzy
Arturpawelhks Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
pawelhks
Gość
pawelhks

z ciekawości odbyłem jazdę próbną Espace, z jakimś dieslem. Auto bardzo fajne, ale nie zaskoczyło mnie jakoś szczególnie, więc zostają przy Grand Picasso, choć Espace z zewnątrz bardzo mi się podoba i robi wrażenie.

Artur
Gość
Artur

Espace Tce 1,8 pali mniej. Po przejechaniu prawie 10 tys km średnie spalanie mam 9 litrów.