W salonach pojawiły się dwa nowe kombivany Grupy PSA: Citroen Berlingo oraz Peugeot Rifter. Pojazdy są do siebie bardzo podobne, dlatego wybór może być bardzo trudny.
Oba kombivany Grupy PSA przeszły w tym roku spore zmiany. Peugeot postawił nawet na nową nazwę pojazdu, zamieniając pasażerską wersję Partnera na model Rifter. Samochody zostały upodobnione do modeli obecnych w gamie francuskich marek. Oba nawiązują swoim wyglądem zewnętrznym do popularnych na rynku SUV-ów. Są nieco wyżej zawieszone i mają osłony na zderzakach, a w przypadku Riftera także na nadkolach. Z kolei Berlingo posiada ochronne zderzaki Airbump, które dodają modelowi charakteru. Citroen przypomina z zewnątrz model C3 Aircross i C5 Aircross, natomiast w wyglądzie Riftera możemy doszukać się podobieństwa do 3008 oraz 5008 zwłaszcza przedniej części pojazdu. Który ładniejszy? To już musicie sami wybrać: młodzieńczy, odważny charakter Citroena i różnorodne wersje kolorystyczne, czy stonowaną elegancję Peugeota.
Pojazdy są oferowane w dwóch wersjach długości nadwozia, które mierzą odpowiednio 4,4 m oraz 4,75 m i są dostępne w wersjach 5- i 7-miejscowych z przesuwanymi dwoma ostatnimi rzędami siedzeń. W samochodach uzyskamy płaską podłogę po złożeniu oparć wszystkich foteli dzięki systemowi Magic Flat. Bagażniki pojazdów pomieszczą 775 litrów bagażu.
We wnętrzu Peugeota zainstalowano niewielką kierownicę spłaszczoną na górze i na dole. Znajdziemy w nim również i-Cockpit wraz z nowym 8-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego. W niektórych wersjach będzie dostępny elektryczny ręczny hamulec, dzięki któremu zwolni się przestrzeń na schowek na konsoli środkowej. Wśród dostępnych opcji znajdziemy m.in. Head-up display, Grip Control oraz mnóstwo systemów poprawiających bezpieczeństwo podczas jazdy. Berlingo ma żywsze, bardziej kolorowe wnętrze zastosowano nowe rodzaje tapicerki i upodobniono wnętrze do C4 Cactusa. Pojazd zaprojektowano zgodnie z programem Advanced Comfort oferując wygodne fotele, zawieszenie amortyzujące nierówności nawierzchni oraz izolację akustyczną, które mają zapewnić komfort podczas jazdy. W samochodzie również dostępny jest wyświetlacz o przekątnej 8-cali. Peugeot jest oferowany w trzech wersjach: Active, Allure i bogato wyposażonej GT-Line. W ofercie Citroena znajdziemy Berlingo Live, Feel i Shine.
Wybór: Berlingo czy Rifter będzie zależał przede wszystkim od gustu klienta i portfela. Pojazdy posiadają nawet taką samą gamę napędów składającą się z silnika PureTech o pojemności 1.2 litra, który jest dostępny w wersji o mocy 110 oraz 130 KM oraz jednostki 1.5 BlueHDi generującej 75 KM, 100 KM lub 130 KM.
Cena Berlingo rozpoczyna się w polskich salonach od 61.900 zł. Za tę kwotę otrzymamy model w krótszej wersji z bazowym silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 110 KM w wariancie Live. Samochód posiada elektryczne sterowane szyby przednie oraz lusterka, czujnik zmierzchu, klimatyzację manualną, drzwi przesuwne z obu stron, system automatycznego hamowania Active Safety Brake oraz Pakiet Safety (aktywny system monitorowania pasa ruchu, system rozpoznawania ograniczeń prędkości, system automatycznego hamowania Active Safety Brake.
Za bazową wersję Peugeot Rifter zapłacimy nieco więcej. Model został wyceniony na 74.800 zł. Znajdziemy w nim m.in. manualną klimatyzację, czujnik zmierzchu, relingi dachowe, pakiet Safety (system aktywnego monitorowania pasa ruchu z korektą toru jazdy, system monitorowania ograniczeń prędkości z rekomendacją zalecanej prędkości i system automatycznego hamowania Active SafetyBrake. Ponadto w wyposażeniu obecne są drzwi przesuwne z obu stron, lusterka podgrzewane i sterowane elektrycznie oraz szyby boczne sterowane elektrycznie.
Najnowsze komentarze