Trzeci sezon Dacia Duster Elf Cup

2 4

polecmy

Po sukcesach dwóch edycji Dacia Duster Elf Cup, które wzmocniły wizerunek marki Dacia, projekt stworzony przez Renault Polska, Overlimit i Hołowczyc Racing będzie miał trzecią odsłonę. W tym roku na rajdowych trasach zobaczymy nowe samochody z gamy Nowej Dacii Duster, które zostaną zbudowane od podstaw na bazie modelu 2018/2019. Poszerzy się także grono zawodników. Do nazwisk znanych z poprzednich edycji dołączą nowi uczestnicy, których zachęciły dotychczasowe sukcesy projektu oraz atrakcyjne warunki startów: koszt samochodu w pełni przygotowanego do startów, profesjonalny serwis, mobilny magazyn części zamiennych, miasteczko serwisowe.

Podobnie jak w poprzednich sezonach, Dacia Duster Elf Cup zostanie rozegrany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych i Grupy S2.

Największą tegoroczną nowością będą rajdówki. Nowe samochody zostaną przygotowane według tej samej specyfikacji, jak w poprzednim sezonie. Sukcesy na rajdowych trasach w Polsce i innych krajach Europy bardzo pozytywnie wpłynęły na postrzeganie Dacii Duster jako samochodu wytrzymałego, o świetnych parametrach terenowych. Rajdowa wersja tego modelu ma bardzo wiele wspólnych podzespołów z seryjnym modelem lidera w segmencie SUV-ów w Polsce.

Za nami dwa pełne sezony Dacia Duster Elf Cup, a więc przejechanych kilkanaście rajdów w Polsce, a także kilka niezwykle wymagających rund Pucharu Świata w Rajdach Cross-Country, w których uczestniczyły nasze auta – mówi Krzysztof Hołowczyc. – Śmiało mogę powiedzieć, że od samego początku prac nad rajdową wersją Dustera zaskakuje mnie on bardzo pozytywnie. Specjalnie zaprojektowane zawieszenie holenderskiej firmy Reiger Suspension sprawia, że Dacia Duster Cup ma doskonałe właściwości trakcyjne. Do tego lekka konstrukcja, świetnie wyważone nadwozie w połączeniu z silnikiem Diesla o mocy podwyższonej do 130 KM i momencie obrotowym 280 Nm tworzy auto, które jest w stanie na rajdowych trasach konkurować z samochodami o znacznie  wyższej mocy. Kolejnym atutem rajdowego Dustera jest bardzo mała awaryjność. Powiem więcej, jeżeli przestrzega się zalecanych przez nas przebiegów poszczególnych elementów, to rajdowy Duster jest praktycznie bezawaryjnym samochodem. To nie tylko moje przeświadczenie, lecz fakt oparty na rajdowych statystykach. Jestem szczerze dumny z tego, że ta konstrukcja została opracowana i wykonana przez moją firmę Hołowczyc Racing.

Starty Dacii Duster w rajdach terenowych, w specyfikacji zbliżonej do seryjnej, mają także na celu poznanie wytrzymałości podzespołów i materiałów eksploatacyjnych, które są wspólne dla fabrycznych modeli. Trudne warunki na poligonowych trasach, woda, kurz, wysoka temperatura sprawiają, że najsłabsze ogniwa są szybko eliminowane.

Wszystkie nasze produkty stosowane w Dacia Duster Elf Cup mają specyfikację identyczną z tymi dostępnymi na rynku. Teraz posłużą naszym specjalistom do badań i analiz, które mogą zaowocować kolejnymi udoskonaleniami składu czy formuł – zapewnia Ewa Kalinowska z TOTAL Polska. – Niemniej już teraz zostały potwierdzone ich jakość i niezawodność ochrony w bardzo ekstremalnych sytuacjach.

Obsługą techniczną Dacii zajmować się będą zespoły Overlimit i Hołowczyc Racing. Ambasadorem cyklu Dacia Duster Elf Cup jest Krzysztof Hołowczyc, który zapewni także rajdowe wsparcie dla zawodników.

W tym roku do grona partnerów dołączyła francuska firma Motrio, marka części zamiennych dystrybuowanych przez Renault, przeznaczonych do samochodów różnych marek. Utworzona w 1998 roku marka dostarcza paletę ponad 8 tysięcy części zamiennych o jakości porównywalnej z jakością oryginalnych części zamiennych różnych producentów. Marka Motrio jest obecna w ponad 35 krajach na terenie całego świata. Duży sukces na rynku spowodował, że firma Motrio założyła sieć serwisów, w których obsługiwane są pojazdy wszystkich marek. Obecnie w Polsce znajduje się ponad 20 serwisów, a sieć stale się rozwija.

Nagrodą główną dla zwycięskiej załogi za wygranie całego cyklu DDEC 2019 będzie wyjazd na rajd Dakar 2020, a na zwycięzców poszczególnych rund będą czekać nagrody finansowe: I miejsce 3.000 zł, II miejsce 2.000 zł i III miejsce 1.000 zł. W ciągu sezonu zostanie rozegranych sześć rajdów, w których łączna długość odcinków specjalnych będzie miała około 1.400 kilometrów. Uczestnicy Dacia Duster Elf Cup 2019 będą klasyfikowani także w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych w Grupie S2. Zawody będą rozgrywane równolegle z Mistrzostwami Polski i Pucharem Świata FIA Cross-Country (Szczecin).

Harmonogram DDEC 2019 (4 rundy w Polsce i 1 na Węgrzech):

– I Kłodzki Rajd Samochodów Terenowych 7-9 czerwca 2019 r.
– Polskie Safari 2-4 sierpnia 2019 r
– Baja Poland 29 sierpnia-1 września 2019 r.
– Baja Szczecinek 21-22 września 2019 r.
– Raid of Champions 8-10 listopada 2019 r.

Dacia Duster Elf Cup 2019 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zostały zbudowane na bazie seryjnych aut z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której są dopuszczone ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, a partnerem strategicznym Motrio. Partnerami mediowymi w sezonie 2019 są Onet i Przegląd Sportowy. Organizatorzy Dacia Duster Elf Cup to: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.

www.daciadusterelfcup.pl

 

 

źródło: Renault Polska

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj
Może ci się spodobać również

2
Dodaj komentarz

avatar
1 Wątki komentarzy
1 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Slawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Slawo
Gość
Slawo

Lepszej reklamy 1.5 dCi nie może mieć, wykręcony do 130KM i 280NM daje radę.

Slawo
Gość
Slawo

*280Nm