W listopadzie powstanie projekt, zgodnie z którym Wi-Fi będzie nowym standardem dla pojazdów połączonych. Na decyzji skorzysta firma Renault, która inwestowała w tę technologię w przeciwieństwie do konkurentów takich jak Daimler, Ford czy PSA stawiających sieć 5G.
Jak pisze Reuters w listopadzie Komisja Europejska ustali zasady korzystania z sieci Wi-Fi (ITS-G5) w samochodach połączonych do internetu. Jego wdrożenie może nastąpić w przyszłym roku. W ten sposób zyskają producenci, którzy postawili na to rozwiązanie, jak Renault czy Volkswagen. Konkurencja, do której należy m.in. Daimler, Ford i PSA inwestowali w konkurencyjną sieć 5G (C-V2X), która może czekać jeszcze miesiące a nawet lata na akceptację UE.
Zwolennicy ITS-G5 twierdzą, że ta technologia jest lepsza dla szybkiego łączenia się samochodów między sobą, dzięki czemu sieć może lepiej zapobiegać kolizjom drogowym. Uważają również, że została lepiej przetestowana niż konkurencyjne rozwiązanie. Firmy inwestujące w C-V2X przekonują, że jest to technologia bardziej przyszłościowa. Dzięki niej samochód może nawiązywać kontakt nie tylko z innymi pojazdami, ale również z innymi urządzeniami. W efekcie dostarcza więcej informacji o ruchu drogowym, lokalizacji oraz daje nowe możliwości w zakresie rozrywki.
Projekt Unii Europejskiej ma za zadanie przyspieszyć wdrażanie nowej technologii, zachęcić do współpracy między producentami oraz zwiększyć bezpieczeństwo pojazdów. Rynek pojazdów połączonych do internetu ma wartość miliardów euro rocznie, dlatego decyzja ma duże znaczenie zarówno dla producentów samochodów, jak i operatorów telekomunikacyjnych.
Źródło: Reuters
Najnowsze komentarze