Przedsiębiorca Peugeot Polska Sp. z o.o., z siedzibą w Warszawie, powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), że w samochodach marki Peugeot 107, mocowanie szyby tylnych drzwi nie jest wystarczająco trwałe i może ulec pogorszeniu wraz z upływem czasu.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 749 pojazdów.

Przedsiębiorca powiadomił właścicieli samochodów objętych akcją o konieczności zgłoszenia się do autoryzowanych serwisów w celu weryfikacji i ewentualnego ponownego wklejenia szyby drzwi.

Informacji związanych z kampanią udziela Peugeot Polska Sp. z o.o. (adres: Al. Krakowska 206, 02-219 Warszawa; tel. 22 444 21 14).

UOKiK nie jest właściwy do udzielania szczegółowych informacji konsumentom odnośnie akcji ogłaszanych i prowadzonych przez przedsiębiorców.

Niniejsza informacja nie stanowi nakazu wycofania produktu z rynku ani nakazu odkupienia od konsumentów w rozumieniu ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ale stanowi realizację obowiązków producenta, o której mowa w art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (t.j. Dz. U. z 2016 r., poz. 2047).

Przedsiębiorca, który uzyskał informację, że produkt wprowadzony przez niego na rynek nie jest bezpieczny powinien niezwłocznie powiadomić o tym Prezesa UOKiK. Niewykonanie tego obowiązku, zgodnie z art. 33a. ust. 1 pkt 1 ustawy o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zagrożone jest karą pieniężną w wysokości do 100.000 zł.

 

 

źródło: UOKiK; zdjęcie: Peugeot

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

1
Dodaj komentarz

avatar
 
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Roman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Chyba tą akcją powinny być też objęte Citroeny C1 z ówczesnej serii produkcyjnej ale i też Toyoty Aygo. Bo przecież te samochody różniły się chyba tylko znaczkami firmowymi i drobnymi detalami wykończeniowymi wnętrza samochodu i innymi tylnymi lampami zespolonymi. Chyba generalni importerzy obydwu wymienionych marek mają tego świadomość iż problem ze starzeniem się mocowania tylnej szyby też dotyczy i ich modeli samochodów, a i sam UOKiK powinien wykazać nieco inicjatywy własnej, gdyby zarówno Citroen jak i Toyota „zapomniały” o powiadomieniu nt możliwej wady.