Citroen C4 Cactus został zaprezentowany w 2014 roku. Niedawno przeszedł face lifting a pierwsze samochody używane pojawiły się już w ogłoszeniach. Czy warto kupić używanego Cactusa? Przedstawiamy najważniejsze informacje o tym modelu.
Citroen C4 Cactus pierwszej generacji to przede wszystkim bardzo oryginalny wygląd. Samochód ma bardzo ładnie zaprojektowane nadwozie, które mimo upływu ponad 4 lat od premiery wciąż się podoba. Dużym plusem są duże powierzchnie ze specjalnego tworzywa, odpornego na mniejsze uderzenia na drzwiach bocznych. To właśnie owe Air Bumps zdecydowały o oryginalnym wyglądzie samochodu. Równie ciekawe jest wnętrze, szczególnie to w wyższych wersjach to czysta przyjemność dla oka. Fotele z przodu są szerokie i bardzo wygodne. Pojemność bagażnika wynosi 358 litrów.
Citroen C4 Cactus pierwszej generacji to samochód zaprojektowany z myślą o komforcie jazdy. Ten poprawiono jeszcze w najnowszej odsłonie. Zawieszenie pracuje cicho, płynnie, jazda jest czystą przyjemnością. Silniki dostępne w Cactusie są ciche, bardzo oszczędne, bezawaryjne i wyjątkowo przyjemnie się nimi jeździ. Warto pamiętać, że benzynowa wersja 1.2 82 KM polecana jest w zasadzie głównie do miasta. Dopiero wersja 110 KM daje pełną przyjemność z jazdy i przy lekkim nadwoziu sprawnie napędza auto. Trzeba pamiętać o tym, że w wersja 1.2 82 i 110 KM dostępna jest pięciobiegowa skrzynia, a jeśli jeździcie dużo na trasach to polecamy jednak 130 KM i sześć biegów.
Wybór silników wygląda następująco:
Silnik |
Moc |
Moment obrotowy |
Przyspieszenie do setki |
Maksymalna prędkość |
1.2 PureTech |
110 KM |
205 Nm przy 1750 obrotów |
9,3 s |
188 km/h |
1.2 PureTech |
130 KM |
230 Nm przy 1750 obrotów |
8,5 s |
199 km/h |
1.2 PureTech |
82 KM |
118 Nm przy 2750 obrotów |
12,9 s |
167 km/h |
1.6 e-HDI |
92 KM |
230 Nm przy 1750 obrotów |
11,4 s |
188 km/h |
1.6 BlueHDI |
100 KM |
254 Nm przy 1750 obrotów |
10,7 s |
188 km/h |
Silnik PureTech to wielokrotnie nagradzana jednostka. Do naprawy głównej powinien bez problemu wytrzymać 240 tysięcy kilometrów przebiegu.
Czy C4 Cactus cierpi na jakieś bolączki? Jest kilka rzeczy o których warto pamiętać. W pierwszych egzemplarzach występował problem z rdzą u dołu drzwi, wycieraczki magic wash są dość drogie w wymianie, a praca zautomatyzowanej skrzyni biegów, która jest umiarkowanie szybka, może nie wszystkim się podobać. Poza tym auto jest raczej bezawaryjne i wdzięczne w eksploatacji. Do Cactusa zaczęły się też pojawiać ciekawe akcesoria, więc autko można doposażyć w to, co producent zapomniał dodać.
My polecamy wersję z silnikiem 1.2 PureTech 110 KM i jak najwyższą wersję wyposażenia – te topowe miały przepięknie wykończone wnętrze. Ceny Cactusów z rocznika 2015 oscylują wokół 37-40 tysięcy złotych.
Najnowsze komentarze