Citroen C6 staje się powoli motoryzacyjną legendą. Kupowanie używanego samochodu wiąże się zawsze z pytaniem: kupić czy nie kupić a jeśli kupić to jaki silnik wybrać. W przypadku C6 pytanie jest szczególnie ważne. Piękny, klasyczny wygląd limuzyny, najwyższy komfort jazdy, wygoda, prestiż ale też (niesłuszne) obawy o to, czy samochód będzie awaryjny. Przedstawiamy Wam więc zestawienie najważniejszych informacji i porad, związanych z zakupem używanego C6.

Dlaczego warto zainwestować w Citroena C6?

Jest przynajmniej kilka powodów. Przede wszystkimm to samochody stosunkowo tanie, jak na to co oferują. Po drugie, wyprodukowano ich niedużo, mają więc szansę szybko stać się cenionym modelem kolekcjonerski. Po trzecie i chyba najważniejsze, staniecie się posiadaczami ultrakomfortowego, niebanalnego auta, wyróżniającego się z tłumu. Mając jednak świadomość pewnych kosztów, które się z tym wiążą.

Citroen c6

Citroen C6 – komfort jakiego nie zaznasz nigdzie indziej

Citroen C6 to flagowa limuzyna Citroena, oferująca autentycznie niezrównany komfort jazdy, przestronność wnętrza i dużo radości z samego faktu posiadania czegoś unikalnego. Jednak zanim kupisz taki samochód, skuszony niskimi cenami zakupu, musisz wiedzieć, z czego to wszystko wynika. Otóż niski koszt zakupu wcale nie oznacza, że nie będziemy musieli w auto sporo włożyć.

Tani Citroen C6 w zakupie równa się wysokie koszty serwisu po zakupie, aby doprowadzić wszystko do ładu. Ładny, zadbany egzemplarz będzie kosztował na pewno więcej niż 35 tysięcy złotych (stan na rok 2018). Nie ma na to oczywiście reguły, ale wszystko to co poniżej z góry bym odrzucił, z uwagi na potencjalne koszty. Niektórzy mówią, że ten samochód kupuje się ze względu na emocje a nie rozsądek :) I warto o tym pamiętać.

Za to nie ma co wierzyć w tak zwane miejskie legendy, rozpuszczane najczęściej przez osoby, które nigdy w życiu nie miały samochodu z hydropneumatyką a C6 widzieli co najwyżej na obrazku w internecie, że tego auta trzeba się obawiać. Citroen C6 to marzenie, która można spełnić, pamiętając o kilku ważnych sprawach podczas zakupu i eksploatacji. I po to właśnie, wspólnie z wieloletnim posiadaczem i miłośnikiem marki przygotowaliśmy dla Was ten artykuł.

Citroen c6

Citroen C6 – dostępne wersje i co wybrać

Przede wszystkim warto wiedzieć, że na rynku występuje kilka wersji tego samochodu. Najsłabiej mogą być wyposażone – i z tego powodu są mało poszukiwane – auta z silnikiem 2.2 HDi. Mają welurową tapicerkę, często brakuje w nich nawigacji, tylny spojler jest podniesiony na stałe (zamiast automatycznie regulowanego). Chociaż, jak to u Citroena, wersje wyposażeniowe mogą być jednak bardzo przemieszane, więc nie wykluczajmy od razu takiego modelu. Dużo lepiej wyposażone są wersji z silnikami 2.7 HDi, 3.0 HDi oraz 3.0 V6. I znowu, szukajcie jak najlepiej wyposażonego C6, topowe wersje są najlepszym możliwym wyborem!

Pamiętajcie, że różnice występują w zawieszeniu! Co prawda każdy Citroen C6 ma hydropneumatykę, ale ta w 2.2 HDi nie jest tak komfortowa jak w wyższych egzemplarzach. Dzieje się tak z powodu braku układu analizy stanu drogi i możliwości regulacji tłumienia amortyzatorów w czasie rzeczywistym. W najwyższych wersjach można spotkać też (opcjonalny) szyberdach czy elektrycznie sterowane siedzenia z tyłu. Trzeba też pamiętać, że mając elektryczne siedzenia nie złożysz ich. Taki mamy w C6 klimat.

Citroen c6

Na początek ważne zastrzeżenie – Citroen C6 nie psuje się częściej niż inne samochody, można nawet stwierdzić że egzemplarz o udokumentowanej historii będzie wysoce niezawodny, nawet w porównaniu z niemieckimi konkurentami. Większość z opisywanych potencjalnych kosztów to wymiany eksploatacyjne, które kosztują tyle samo lub więcej w samochodach konkurencyjnych, typu Audi A6 czy BMW 5. Kupując limuzynę trzeba się po prostu liczyć z większymi wydatkami. Do tego mała popularność modelu powoduje, że w Polsce nie ma zbyt wielu fachowców, którzy znali by się dobrze na tym samochodzie. Zadbajcie więc o znalezienie serwisu, który wie co w trawie piszczy. Pomóc w tym mogą koledzy z internetowych klubów – największy z nich to oczywiście Klub Cytrynki. Są też specjalne grupy na Facebooku.

Citroen c6Kupno Citroena C6 może więc narazić nowego właściciela na koszty. Jednak z czego wynikają te koszty? Przede wszystkim z cen części, które są takie jakie są zwyczajnie z braku unifikacji niektórych podzespołów z innymi modelami Citroena. Osprzęt i elementy silników 2.7 HDi oraz 3.0 HDi są unikalne dla tych jednostek i ceny mogą zwyczajnie zaboleć. Warto dodać, że dostępne będą jeszcze w sieci Jaguara/Land Rovera, który wykorzystywał te silniki w swoich samochodach, ale to nie wróży, że będzie taniej.

Elementy eksploatacyjne samochodu są takie same jak dla niezwykle popularnego na rynku wtórnym Citroena C5 w wersji X7, więc tutaj nie ma co się spodziewać drożyzny. Dostępność części,  na razie przynajmniej, jest na wysokim poziomie.

Citroen c6Potencjalne naprawy mogą dotyczyć silnika i specyficznych cech C6. Jakich? O tym za moment. Na pewno warto pamiętać, że Citroen C6 wymaga szczególnego traktowania. Trzeba stosować się do zaleceń producenta i jeśli mamy silnik diesla to takie rzeczy jak zmiana rozrządu po 240 tysiącach kilometrów (częściej na pewno nie zaszkodzi) czy uzupełnienie płynu FAP po 120 tysiącach kilometrów są obowiązkowe. Poziom tego płynu można sprawdzić komputerem diagnostycznym.

Citroen c6

Co się psuje w Citroenie C6?

Wbrew obiegowym opiniom nie jest tego wiele.

  • Zacznijmy może od spraw podstawowych. Znane są przypadki poważnych awarii silników, a konkretnie wału korbowego. Jednak zdarzają się praktycznie tylko w tych egzemplarzach, w których olej wymieniany był przy takich przebiegach jak… podaje producent, tj. co 30 tys.km. Przy wymianach co 15-20 tys.km. problem nie występuje.
  • Głośna, twarda, typowo „dieslowska” praca silnika to zużyte wtryskiwacze. Gdy są sprawne to silniki 2.7HDi i 3.0HDi pracują wyjątkowo cicho i gładko, dodatkowo ten mniejszy z bardzo miłym, sportowym dźwiękiem.
  • Na pokładzie mamy też dwie turbosprężarki, ale znane są ze swojej trwałości, więc musimy mieć wyjątkowo mało szczęścia by dopadła nas konieczność ich regeneracji (około 1000 złotych za sztukę, bez montażu)
  • W układzie wydechowym znajdziemy zawory EGR, służące do recyrkulacji spalin. Wysoka temperatura i ciśnienie sprzyjają uszkodzeniom i tutaj. Naprawa może oscylować wokół tysiąca złotych.
  • Przy tej okazji warto wspomnieć o pompie oleju. W pierwszych egzemplarzach pompy miały wadę, która powodowała metaliczne stuki przy gorącym silniku a docelowo uszkodzenie pompy. Wymiana kosztuje kolejny tysiąc złotych, przy czym połowa z tej kwoty to cena robocizny.
  • Citroen c6Przejdźmy do układu chłodzenia, który w tym silniku musi być najwyższej sprawności. Citroen C6 ma w układzie chłodzenia aż 11 litrów płynu, więc już sama eksploatacja z wymianą trochę kosztuje. Warto jednak pamiętać, że część egzemplarzy na rynku to samochody po stłuczkach i kolizjach, a więc potencjalnie źle naprawione lub z kłopotami w przyszłości. Coś się przesunęło, coś pękło, zostało zaklejone a potem przy wibracjach może się rozszczelnić. Ceny niektórych elementów – na przykład przewodu 6466 LA szokują – to aż 400 złotych.
  • Z biegiem lat część elementów wykonanych z plastiku w układzie chłodzenia starzeje się pod wpływem temperatury i może pękać. Tych elementów jest kilkadziesiąt… I ta ilość powoduje koszty. Uważać trzeba również na kolektor cieczy. Jego mocowanie jest nieco nieprzemyślane i potrafi puszczać. Te plastiki też trochę kosztują ale nie oszczędzajcie na nich.
  • Koło dwumasowe występuje tylko z manualnymi skrzyniami biegów, czasem też je trzeba wymienić. To po prostu wynik eksploatacji.
  • Japoński automat TF80SC firmy Aisin-Warner zastosowany w C6 to zdecydowanie najmniej trwały podzespół francuskiego samochodu. O ile w pełni sprawny działa szybko i zapewnia doskonały komfort płynnej zmiany biegów, o tyle bardzo trudno znaleźć egzemplarz ze stuprocentowo sprawnym automatem. Wynika to głównie z tego, że producent twierdzi iż skrzynia biegów zalana jest olejem dożywotnio, natomiast z praktyki wiadomo że olej KONIECZNIE trzeba w tych skrzyniach wymieniać co ok. 60 tys.km i to najlepiej na oryginalny olej Citroena (ewentualnie Volvo). Niespełnienie tego warunku skutkuje tym, że z czasem biegi zaczynają być zmieniane z coraz większym poślizgiem, auto „przeciąga” na biegach, czasem zdarzają się szarpnięcia lub nawet uderzenia przy wytracaniu prędkości. Najczęściej pomaga wymiana drogiego bloku elektrozaworów, czasem konwertera, czasem konieczna jest już poważna naprawa skrzyni.

Zawieszenie Citroena C6 też wymaga serwisu. Chociaż sam układ hydrauliczny daje dużo radości z jazdy i komfortu, to od czasu do czasu trzeba coś przy nim zrobić.

  • Sfery zawieszenia, czyli element resorujący, warto sprawdzić i ewentualnie wymienić na nowe (około 2000 złotych komplet firmowych zamienników) lub zregenerować (nie polecamy). Regeneracja wymaga modyfikacji konstrukcji w postaci montażu dodatkowego zaworka, przez który będziemy mierzyć ciśnienie i dopompowywać gaz.
  • W przednim zawieszeniu możemy się spodziewać wymiany łączników stabilizatora co 50-150 tysięcy kilometrów, to cena komfortowego zawieszenia. Sam łącznik nie jest przesadnie drogi a wymiana trwa krótko.
  • Za to bardziej kosztowne mogą być siłowniki w zawieszeniu (najczęściej ulegają niegroźnemu zapoceniu), od 1500 do 2000 złotych – i nie znajdziecie zamienników. Wszelkie połączenia metalowo-gumowe uważane są za bardzo trwałe i konieczność ich wymiany pojawia się po naprawdę dużych przebiegach.
  • Trzeba uważać na zbiornik płynu LDS, niektórzy raportują, że zbiornik się rozszczelnia i wymaga wymiany. Ta awaria może wynikać z faktu złej obsługi serwisowej. ponieważ zgodnie z instrukcją podczas korzystania z podnośnika trzeba zdjąć korek zbiornika. Warto o tym pamiętać, bo kłopoty ze zbiornikiem mogą doprowadzić do uszkodzenia pompy wysokiego ciśnienia. Więc znający się na rzeczy serwis to podstawa.

Co zrobić, żeby Citroen C6 służył nam długo i był bezawaryjny?

O Citroena C6 trzeba dbać:

  • wymiana oleju co 15 tysięcy kilometrów,
  • wymiana oleju w automatycznej skrzyni biegów nie rzadziej niż co 60 tysięcy kilometrów,
  • rzeczywisty a nie pozorny przegląd, zgodny z zaleceniami producenta,
  • wymiana elementów, które niedługo się zużyją,

Pamiętajcie, że żaden silnik diesla nie lubi krótkich tras po mieście. A jeśli należysz do tych, co chcą wlać paliwo i jeździć a serwisu nie odwiedzać, to … nie ten adres. Nie ta klasa samochodu.

Citroen C6 nie drogi, ale jest wymagający

Podsumowując, koszty utrzymania Citroena C6 z silnikiem HDi nie są wcale wysokie, w szczególności na tle konkurencji premium innych marek. Za stosunkowo nieduże pieniądze można kupić ultrakomfortowy samochód, z którego nie chce się wysiadać a każdy kilometr drogi jest prawdziwą przyjemnością. Unikać trzeba tylko egzemplarzy po wypadkach i stłuczkach, które zostały byle jak naprawione i które będą wymagać ogromnych inwestycji w przywrócenie im stanu pierwotnego.

Citroen C6 i tuning

Zaskakująco dobrze w silnikach 2.7HDi i 3.0HDi zdaje egzamin podnoszenie mocy za pomocą chip tuningu. Nawet jeśli same wartości kogoś nie przekonają (ponad 500Nm w mniejszym i prawie 600Nm w większym silniku), to wrażenia z jazdy zmieniają się diametralnie! Auto z typowo autostradowego krążownika przeistacza się (dzięki dużej pomocy aktywnego zawieszenia) w niezwykle dynamiczne i szybkie auto usportowione. I to jest w tym aucie najpiękniejsze – regulator charakteru auta znajdziemy pod prawą stopą i tylko my decydujemy jak chcemy pokonać następną trasę. Specjalistą w tej dziedzinie jest firma Vitesse Auto, o której już pisaliśmy na łamach Francuskie.pl. Jeśli macie C6 (lub inny samochód z tym silnikiem), to zachęcamy do kontaktu z nimi w tej sprawie.

Citroen C6 – diesel czy benzyna?

Alternatywą dla C6 jest tylko… C6 w benzynie. Jednak Citroen C6 z silnikiem benzynowym V6 to wielka rzadkość na rynku, ale koszty jego utrzymania są dużo niższe, niż w przypadku HDi. Jednostka benzynowa jest trwała i stosunkowo niezawodna, aczkolwiek z uwagi na relatywnie niski moment obrotowy w stosunku do masy nie zapewnia tak przyjemniej i dynamicznej jazdy jak diesel. Jeśli znajdziecie takiego, warto kupić.

Wszystkie ceny, które podawałem powyżej są orientacyjne dla zakupu w ASO. Wiele elementów – ale nie wszystkie! – można znaleźć w niższych cenach w niezależnych hurtowniach i sklepach.

Jeśli przeczytaliście to wszystko i nadal chcecie kupić C6, to będziecie mieli jedną z najpiękniejszych limuzyn świata, z najwyższym możliwym komfortem jazdy w tej klasie, z pięknym i wygodnym wnętrzem, samochód nietuzinkowy i wdzięczny. Który na pewno da Wam dużo radości z jazdy i jeszcze więcej powodów do tego, by jeździć nim jak najwięcej. 

Bo C6 to coś więcej niż auto. Citroenowi udało się w nim wskrzesić ducha marki, jest w nim coś nieuchwytnego co powoduje, że jest to przedmiot nieustannego zachwytu i pożądania. A kto raz przejedzie się takim autem, to już na długo zapamięta wrażenie płynięcia nad ulicami, nawet najbardziej dziurawymi. Decyzji nikt za Was nie podejmie, ale ja bym się długo nie zastanawiał. C6 czeka i kusi. A do zakupu zachęcali Was

Krzysztof Mijal, opracowanie redakcja

na sam koniec obejrzyjcie sobie jak działa zawieszenie C6 w porównaniu do BMW serii 5, co doskonale zarejestrowali dziennikarze magazynu Top Gear.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

PRZEGLĄD RECENZJI
Ocena samochodu

59
Dodaj komentarz

avatar
 
15 Wątki komentarzy
44 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
34 Autorzy komentarzy
jaroPan JanKowalDziurdzielewicz RomanPierdziochowicz Bonifacy Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Wiktor
Gość
Wiktor

Piękne auto

Dziurdzielewicz Roman
Gość
Dziurdzielewicz Roman

Tak ale byłoby ładniejsze w innych kolorach….mały wybór kolorów jest….

Przemek
Gość
Przemek

Śliczne i rzadko spotykane. Wspomniałbym jeszcze o prekursorach tej limuzyny, bo w wrażeniach z jazdy XM i CX też są niezapomniane.

bastek
Gość
bastek

Skutecznie mnie Pan przekonał aby unikać C6. Niestety na tle BMW czy Mercedesa to skarbonka bez dna choć zapewne bardziej komfortowa.

Krzysztof
Editor

No to życzę taniej eksploatacji Mercedesa, a zwłaszcza BMW :-)
Bo nie wiem, czym Autorzy Pana przekonali do unikania C6. Moim zdaniem na tle klasowych rywali C6 jest zwyczajnie tani w eksploatacji i serwisie.

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Chyba największym problemem C6 jest skrzynia biegów, która była zaprojektowana do max 2l diesla, a nie dużego auta z V6 i momentem jak w małym statku. Aisin przenosi max 440Nm (tak podaje dokumentacja producenta) co dobrze wypada przy 2.0 i 2.2 HDI (340 i 370Nm) ale działa już na granicy z 2.7 i 3.0 HDI (440Nm, 450Nm). Tak na marginesie jak ktos sie zastanawial dlaczego przyrost momentu miedzy 2.7 i 3.0 HDI jest minimalny to ma odpowiedz. Sama skrzynia ma też kiepskie chłodzenie oleju, bardzo ciekawym doświadczeniem jest podpiecie interfejsu diagnostycznego latem i przejechanie się kilkunastu km autostrada z predkoscia… Czytaj więcej »

Roman
Gość
Roman

dlatego też skrzynia Aisin AM6 sprawdza się doskonale w samochodzie z silnikiem benzynowym ES9A (moc 211 KM, max. moment obr. 290 Nm) instalowanym m.in. w Peugeot 407, C6, C5. Jeśli wymieniamy w niej regularnie olej o specyfikacji JWS 3309 to najlepszy odpowiednik zamiast b. drogiego sprzedawanego w serwisach Peugeot/Citroen oleju Esso 3309 jest olej Mobil ATF 3309 o dokładnie identycznych parametrach jak wym. Esso. Skrzynia pracuje wtedy znakomicie. Olej ATF po przebiegu 50-60 tys km jest już poważnie zdegradowany i widać to choćby już po częściowym spuszczeniu ze skrzyni biegów gdzie zamiast jasnoczerwonej barwy jest już częściowo czarny i nieraz… Czytaj więcej »

Tof
Gość
Tof

Trzeba pamiętać że specyfikacja oleju JWS3309 dotyczy skrzyń biegów montowanych z silnikami starszymi niż Euro5, do Euro5 i Euro6 trzeba stosować olej o specyfikacji AW1. Niektóre źródła mówią o tym, że ta skrzynia będzie prawidłowo pracować tylko na oryginalnym oleju (Citroena lub Volvo), wszelkie zamienniki niby spełniające powyższe specyfikacje ponoć spełniają je tylko fizycznie a nie chemicznie.

Tof
Gość
Tof

Kluczem do powyższych problemów jest „200 tys.km bez wymiany oleju” w skrzyni biegów oraz wymiana oleju w silniku co 30 tys.km. Gdyby wymieniać olej w silniku co 15-20 tys to unika się w ten sposób ryzyka zatarcia silnika, jeśli wymieniać olej w skrzyni co 60 tys.km to ta skrzynia też długo i bezawaryjnie pojeździ. I mimo oficjalnych danych o wytrzymałości na 450Nm skrzynia ta wytrzymuje dużo więcej. Sam jeżdżę już prawie rok mając pod nogą prawie 600Nm w C6 3.0HDi i skrzynia działa dokładnie tak samo jak gdy kupowałem auto.

Erik Nowacki
Gość
Erik Nowacki

pracuję za granicą w serwisie Citroena od wielu lat, mam tu stałych klientów i sam jeżdżę c6 więc mogę wam powiedzieć jak trzeba serwisować C6 z HDi. Najważniejsza rzecz to wymiana oleju i to co 15 tysięcy w silniku i 50 tysięcy w automacie. jeśli macie kupować C6 to 3.0 HDi, jest poprawiony i lepszy niż 2.7. Nie oszczędzać na oleju, lać oryginały.

Bolo
Gość
Bolo

czemu tylko HDI ?
a benzyna 3.0 V6 ?

Krzysztof
Editor

Odpowiedź jest w artykule:
„Alternatywą dla C6 jest tylko… C6 w benzynie. Jednak Citroen C6 z silnikiem benzynowym V6 to wielka rzadkość na rynku, ale koszty jego utrzymania są dużo niższe, niż w przypadku HDi. A jednostka to trwała i stosunkowo niezawodna, aczkolwiek z uwagi na relatywnie niski moment obrotowy w stosunku do masy nie zapewnia tak przyjemniej i dynamicznej jazdy. Jeśli znajdziecie takiego, warto kupić”.

Pierdziochowicz Bonifacy
Gość
Pierdziochowicz Bonifacy

benzyn jest bardzo mało bo wyprodukowano tylko 2700 na cały świat więc nie do zdobycia….to i o benzynowych nie warto pisać bo ich nie ma…chyba że jakiś powypadkowy ktoś się czasem chce pozbyć a te lepsze nikt nie sprzedaje bo to radość mieć – gęba sama się śmieje jak się do takiego wsiada i jedzie nawet jak ktoś ma kłopoty kredyty i choroby to w C6 gęba mu się śmieje…tak się naprawdę dzieje

Bartosz
Gość
Bartosz

W tym momencie czuję się podwójnie wyróżniony – mam C6 i do tego benzynowe 3.0 v6 ;-)

Jarecki
Gość
Jarecki

Dzięki Koledzy, konkretnie i rzeczowo, bez koloryzowania i przesady. Jak zwykle niezawodni :) Pozdrawiam! C6 2,7 i… wiadomo co :)

M@ciej
Gość

Przeczytałem artykuł 3 razy i jeszcze czwarty dla pewności. W niedzielę jadę obejrzeć i przejechać się C6 2.7 hdi. Na 3.0 hdi lub 3.0 benzyna zwyczajnie mnie nie stać. Poprosiłem sprzedającego o VIN pojazdu żeby przed przyjazdem sprawdzić co się da w necie. Dzwoniłem do serwisu Citroena i za diagnostykę samochodu życzą sobie 350zł które wydam po zakwalifikowaniu autka do dalszego etapu kupna. Sprzedający nie robi żadnych problemów, co działa na jego korzyść. Zobaczymy co to będzie :)

M.G.
Gość
M.G.

Dzień dobry. Proszę o pomoc. Chcę kupić C6 2.7 hdi z 2006 roku. Czy pomoże ktoś w rozkodowaniu / sprawdzeniu auta po numerze VIN? Numer VIN : VF7TDUHZJ78004514

Staszek Mar.
Gość
Staszek Mar.

Informacje podstawowe
Marka Citroen
Model C6
Rok modelowy 2006
Wersja Standard
Styl nadwozia 4 Doors Sedan
Typ silnika 2.7L V6 16V FWD
Typ paliwa Diesel
Skrzynia biegów 6-Speed Automatic
Klasa pojazdu Large Car
Typ pojazdu Passenger car
Kraj France
Specyfikacja pojazdu
Typ nadwozia Sedan
Ilość drzwi 4
Ilość siedzeń 5
Pojemność SI 2700-2721
Pojemność CID 166
Pojemność Nominalna 2.7
Typ silnika V6
Ilość zaworów 16
Ilość cylindrów 6
Doładowanie silnika Turbocharged or Supercharged
Moc konie mechaniczne 110-277
Moc kilowaty 150-208
Automatyczna skrzynia biegów 6AT
Rodzaj paliwa Diesel
Standard emisji spalin L5
Rodzaj napędu FWD
System ABS ABS
Wyposażenie standardowe
Tempomat
Kontrola trakcji
Kontrola stabilności
Komputer pokładowy
Radio AM/FM
Wspomaganie kierownicy
Xenony
Światła przeciwmgielne
Centralny zamek
Elektryczne szyby
Klimatyzacja z przodu
ABS
Felgi aluminowe
Wyposażenie opcjonalne

Krzysztof
Editor

Coś mi z tą liczbą zaworów nie gra…
I co mocą w KM.

M.G.
Gość
M.G.

Ok dziękuję :) te informacje są ogólnie dostępne w internetach. Faktycznie nie gra, bo to v6 ma 24 zawory i 204 km. Myślałem po prostu ze ktoś tu ma dostęp do czegoś więcej niż ta podstawa ogólnodostępna. Pozdrawiam

Staszek Mar.
Gość
Staszek Mar.

Kupujesz takie auto to wydaj parę złotych na sprawdzenie :-)

M.G.
Gość
M.G.

Oczywiście, że tak zrobię. Jade na pełną diagnostykę, komputer, miernik lakieru, podnośnik i ogólnie warsztat zajmujący się tylko francuzami i zawieszeniami hydro. Chcę po prostu na maxa sam zebrać o nim informacje. Posiadanie tego samochodu to nie byle co ;)

Adam
Gość
Adam

Coś więcej niż podstawa ogólnodostępna? W sensie Service Box?

Kriso
Gość
Kriso

Na forum klubu cytrynki są ludzie, którzy mają dostęp do baz serwisowych i mogą Ci podać np kiedy, z jakim problemem i jakim przebiegiem samochód był ostatnio w ASO. To może sporo wyjaśnić. Łatwiej dostępne jest to: C6 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna) 10809 CJ 3 0076 Data Początku Gwarancji 17.07.2006 OPB YVDA NRE e2*2001/116*0320*01 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTU POJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTU CITROEN LINIA PRODUKTU C6 TYP NADWOZIA HATCHBACK 4DRZW WYKOŃCZENIE WYŻSZE WYSOKIE SILNIK DIESEL TURBO DT17TED4 PRZENIESIENIE NAPĘDU BVA 6 PRZEŁOŻEŃ RODZAJ FARBY LAKIER METALICZNY DWUWARSTWOWY KOLOR NADWOZIA KPK – LAKIER BŁĘKIT MAURITIUS TYP TAPICERKI WEWNĘTRZNEJ SKÓRA… Czytaj więcej »

Gość
Gość
Gość

Kupiłeś? To ostatni moment, to koniec pewnej epoki. Nie będzie już francuskich samochodów premium. Jeszcze miałem nadzieję jak PSA kupowało Opla. Ale podjęto decyzję, że niemieckie logo ma większą siłę i C5 (ostatni bastion) pada a Insignia zostaje.

damianock
Gość
damianock

Nowa C5 będzie w 2021, nic nie pada ;). Późno, ale będzie. Potrzebują teraz wolumenów (C3 Aircross i C5 Aircross. Wcześniej być może będzie C6 dla Europy i sedan w DS).

M.G.
Gość
M.G.

Dzwoniłem do wielu serwisów i nikt nie podejmie się diagnostyki C6. W końcu znalazłem zakład który specjalizuje się w naprawie tylko i wyłącznie francuzów. Po naradzie oddzwonili do mnie i podali numer do człowieka który ogarnia C6. Pracuje w miejscu gdzie się je naprawia. Zadowolony dzwonie do niego i słyszę: „Człowieku radzę Ci z dobrego serca ODPUŚĆ sobie ten samochód. To auto nadawało się tylko do użytku przez pierwsze 3-4 lata po zakupie. Teraz naprawdę dobrze Ci radzę, nie kupuj. Naprawy, ogólna eksploatacja pochłonie majątek. Wiem co mówię, pracuje przy nich. Chcesz mieć limuzynę to kup sobie BMW albo Mercedesa… Czytaj więcej »

Krzysztof
Editor

Nie jest :-)
Gdyby Pan się zdecydował wybrać do Łodzi, to tam jest człowiek znający się na tym i na pewno nie doradzi BMW ;-)

M.G.
Gość
M.G.

Też tak myślę :) autko stoi w Poznaniu i ciężko mi będzie namówić sprzedającego na przejażdżkę do Łodzi.

Staszek Mar.
Gość
Staszek Mar.

W sam raz przejażdżka na testy

M.G.
Gość
M.G.

Pomysł super tylko gorzej z wykonaniem. Poszukam jeszcze kogoś na miejscu. No przecież to jest samochód. Może bardziej skomplikowany, ale samochód. Nie wierzę że w Polsce jest tylko jedna osoba i to akurat w Łodzi która może mi coś na ten temat powiedzieć.

Tonik
Gość
Tonik

Gdzie jest ten polecany serwis w łodzi?

Krzysiek
Gość
Krzysiek

C6 jak C6, lepiej poczytaj o 2.7 HDI, ten silnik ma niestety wade konstrukcyjna walu korbowego. Jak widac PSA samo potrafi zrobic dobre silniki, ale jak zaczyna z kims wspolprace (2.7 zrobili z Fordem) to jest kicha. Duzo lepszym wyborem bedzie 3.0 HDI, ale tutaj juz sa zupelnie inne ceny (nie bez powodu).

M.G.
Gość
M.G.

„A co może się psuć? Wbrew obiegowym opiniom nie jest tego wiele. Zacznijmy może od spraw podstawowych. Znane są przypadki poważnych awarii silników, a konkretnie wału korbowego. Jednak zdarzają się praktycznie tylko w tych egzemplarzach, w których olej wymieniany był przy takich przebiegach jak… podaje producent, tj. co 30 tys.km. Przy wymianach co 15-20 tys.km. problem nie występuje.” czyli jak ktoś wymieniał olej co 15-20tys wada konstrukcyjna została ominieta? A tak na poważnie to zdaje sobie sprawę z tego. Są egzemplarze które spokojnie przejechaly 300-400tys bez problemu. Są też 2.2 hdi bez problemów związanych z V6 2.7 Hdi. 3.0 hdi… Czytaj więcej »

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Niestety nie bedziesz pierwszym wlascicielem, wiec nie masz wplywu na interwal olejowy jakie auto mialo od nowosci. Poczytaj forum Peugeota, dzial o 2.7 HDI. Jest sporo o przykrych doswiadczeniach z 2.7HDI w 407/607 i kosztal napraw zamykajacych sie 5 cyfrowymi kwotami. Zdaje sie, ze byl tam nawet przypadek awarii motoru przy przebiegu ponizej 60 tys km. Ten silnik to jedna wielka loteria. PSA ma tyle fantastycznych diesli, akurat ten jeden im nie wyszedl. Setki tysiecy 2.0 HDI jezdzi z interwalami co 30 tys km i nic kompletnie sie nie dzieje.

M.G.
Gość
M.G.

Jechałem tym samochodem. Silnik na zimno zapala na dotyk, bez kopcenia i twardej pracy diesla. Książka serwisowa kończy się na 2 przeglądzie w 2008 r… co 30 tys.km jak podaje producent. Właściciel w Polsce jeden od 2011 który mówi że olej zmieniał co 10-15 tyś. Przyznaje ze oleju w skrzyni nie wymieniał i to jest do zrobienia, ale sama skrzynia działa płynnie. W aucie sprawdzałem dosłownie wszystko i wszystko działa bez głupich wymowek. I po takich ogledzinach i jeździe próbnej gdzie nie mam żadnych uwag co do prowadzenia, płynności w przyspieszaniu, zmiany biegów itd chce się umówić gdzieś do warsztatu… Czytaj więcej »

Tof
Gość
Tof

Zawsze może się zdarzyć egzemplarz, w którym coś padnie przy małym przebiegu mimo że generalnie się to nie zdarza. Silniki 2.7 i 3.0HDi mają ten sam problem – w Jaguarach i Land Roverach również relatywnie często zdarzają się problemy z wałem korbowym ale praktycznie tylko w tych egzemplarzach, w których olej wymienia się zgodnie z zaleceniami producenta. Przy skróceniu przebiegów między przeglądami te silniki okazują się długowieczne.

M.G.
Gość
M.G.

I bądź tu mądry :) czyli mają wadę konstrukcyjną jeżeli postępuje się z nimi według zaleceń producenta, a jeżeli jest się nadgorliwym i wymienia olej wcześniej niz zaleca producent to jest ok i wady nie ma. To ci francuski psikus. Mam 2 Citroëny i jak tylko skończyła się gwarancja wymieniam olej co 10 tyś – stara szkoła mojego ojca i działa. W C6 taki mamy klimat że 2.7 HDi to loteria. Ale kto nie ryzykuje ten nie ma ;)

Krzysiek
Gość
Krzysiek

Wada jest caly czas, tylko swiezy olej ktory trzyma swoje paramtery niweluje niedorobki konstrukcyjne dzieki temu ze trzyma swoje paramtery i zapewnia dobre smarowanie (co wiaze sie z nizsza temperatura itp).

W skrzyni olej do wymiany obligatoryjnie, Aisin jest bardzo wrazliwy na olej i nietani w naprawach.

Kowal
Gość
Kowal

2,7 jest bezawaryjny jeśli wymieniasz olej co 15 tys km a nie co 30 jak podaje producent. Kupując 2.7 hdi profilaktycznie wymień panewki na nowe

jaro
Gość
jaro

Masakra, a ja w 70-cio tysięcznym miśeście mam zakład który ogarnia wszystkie hydrowozy.

Igor
Gość
Igor

2.7 V6 HDI NIEDOCIĄGNIĘCIA: Problemy z wałami korbowymi! Konstruktorzy „odchudzając” silnik doprowadzili do „anoreksji” wał korbowy który bardzo często pęka, lubi również wybić lub obrócić panewkę korbowodową. Rekord wagi w swojej klasie 202kg kosztuje inżynierów wadę konstrukcyjną, o której nikt głośno nie mówi. Do wymiany wału potrzebny jest przyrząd specjalny do ustawienia pierścienia magnetycznego, z którego czujnik sczytuje prędkość obrotową wału korbowego. Przyrząd ten będzie również potrzebny przy wymianie tylnego pierścienia uszczelniającego wał. Pozostałe: – lejące wtryskiwacze, które należy programować, – uszkodzenia turbosprężarki, – kosztowna będzie też wymiana filtra cząstek stałych FAP, należy pamiętać o regularnym dolewaniu płynu Eolys, jeśli… Czytaj więcej »

auto max
Gość
auto max

Ten opis wad, który przytoczył pan Igor w komentarzu powyżej pochodzi ze strony serwisu tuningującego silniki i radzę podchodzić do niego z dużą dozą nieufności. Nie wymienili żadnej wady, której nie można przypisać każdemu współczesnemu dieslowi. W zakresie wału korbowego wspomniano już wyżej o wymianie oleju częściej niż zaleca producent.

toughluck
Gość
toughluck

Jak to nie wspomniał? Przeczytałeś artykuł, czy na szybko wkleiłeś coś, co przypadkiem ściągnąłeś z internetu? – Lejące wtryskiwacze: jak napisałeś, należy je programować. W ostateczności wtryskiwacze w tych silnikach można regenerować. Lepsze to, niż konieczność wymiany wtryskiwaczy Boscha w silnikach TDI, których się nie da regenerować, lub co gorsza pompowtryskiwaczy, które są znacznie droższe. – Zapieczone wtryskiwacze: który nowoczesny diesel CR nie ma tej wady? – Zapieczone świece żarowe: a to jest chyba żarcik – Uszkodzenia turbosprężarki: Jakieś szczegóły? A tak, przecież artykułu nie przeczytałeś. Proszę bardzo: „Na pokładzie mamy też dwie turbosprężarki, ale znane są ze swojej trwałości, więc musimy mieć… Czytaj więcej »

Igor
Gość
Igor

Poczytałem sobie o tym silniku. Dlaczego autor nie wspomina o wadzie konstrukcyjnej? Powinni się uderzyć w pierś i przyznać do winy. Czytam komentarze: mechanik który pracuje przy C6 odradza zakupu? No błagam! Pan Krzysztof radzi przejechać się do Łodzi na diagnostykę C6. Samochody są dla ludzi a nie wybrańców.

jaro
Gość
jaro

Jak w każdym współczesnym dieslu.

Szymon
Gość
Szymon

Czyli kupujemy C6 w benzynie! Wykładamy 2 kpln na serwis skrzyni i cieszymy się pięknym, bezawaryjnym samochodem!?

toughluck
Gość
toughluck

O tyle, o ile ośmioletni samochód będzie bezawaryjny (benzynowy silnik był tylko do 2009 roku).
Chociaż C6 dalej mi się bardzo podoba, osobiście wyleczyłem się z niego. Najbardziej bolą ceny elementów zawieszenia (w ciągu ostatnich trzech lat poszły w górę dwu-trzykrotnie).

Piotrek
Gość
Piotrek
Krzysztof
Editor

Jak na benzyniaka, to sporo ma nalatane :-)
W Polsce się okaże, że ma max 150.000 km :-)

szymon
Gość
szymon

Jakieś szczegóły cenowe?

toughluck
Gość
toughluck

Strasznie drogo, jak na taki przebieg. Fakt, że auto utrzymane w znakomitym stanie, ale to jednak sam początek produkcji.
Pytanie tylko, dlaczego trafił na sprzedaż, i czy przypadkiem kolejnego właściciela nie czeka kumulacja remontów…

Pan Jan
Gość
Pan Jan

Ja mam C6 benz i gęba sama mi się śmieje gdy siedzę w nim lub jadę. Po zakupie trochę dołożyłem wiadomo auto nie nowe….zrobiłem dynamiczną wymianę oleju w skrzyni automat. rozrząd i inne drobniejsze

Paweł
Gość
Paweł

To porównanie w TopGear jest tendencyjne, wybrali model BMW z M-Pakietem, które jak wiadomo (albo niektórym nie wiadomo) ma twarde sportowe zawieszenie i duże felgi z niskim profilem, więc porównanie komfortu bez sensu… Równie dobrze mogli by porównać e60 ze zwykłym i sportowym zawieszeniem :)

toughluck
Gość
toughluck

BMW w tym teście był z opcjonalnym zawieszeniem adaptacyjnym i został ustawiony w tryb komfortowy. Sprawdź źródło, zanim napiszesz taką bzdurę.

maciek
Gość
maciek

panowie bez paniki naprawiam francuskie codziennie i powiem tak: opinia o awaryjności bierze się z powodu takiego ,że przy wyrafinowanym c6 najpierw trzeba pomyśleć ,a potem „wziąć młotek” w w innych markach hmm….. :) odwrotnie.Z aso jest tak,pamietajcie ,że to jest firma nastawiona na zysk,zwykły pracownik nie będzie się rozwodził ,on ma zarabiać dla szefa.C6 to samochód dla mechaników z pasją tak samo jak c5.A takich jest mało(nas),wiadomo ekonomia i dla tego właśnie ,każdy mechanik ,który wymienia w golfie 3 olej powie CI ,że to nie samochód(bo nie jest taczką o skomplikowaniu metalowego pręta). tyle o de mnie pozdrawim i… Czytaj więcej »

Anna
Gość
Anna

Panie Macieju, jest Pan z Warszawy?

Tomasz Bednarz
Gość
Tomasz Bednarz

Ostatnio podobną wersję widziałem…

Kułak Albert
Gość
Kułak Albert

Sfery komplet 7 sztuk kupiłem w 2018 roku za niecałe 1500zł a nie 2 tys jak pisze w artykule więc tanieją części chyba….