Pan Andrzej jest właścicielem Peugeota 508 RXH od dwóch lat. Samochód ceni przede wszystkim za komfort na pokładzie oraz płynną jazdę, którą porównuje do wrażeń z prowadzenia Audi A6.
Peugeot nie był pierwszą marką, która pojawiła się w głowie Pana Andrzeja, gdy postanowił kupić nowy samochód. Wśród rozważań znalazła się Skoda, która nie zachwyciła wyposażeniem oraz Audi, które przeraziło ceną. Głównymi kryteriami wyboru były koszty zakupu oraz komfort jazdy. Na coś trzeba się było zdecydować i w końcu Pan Andrzej trafił do salonu Peugeota. Uwagę przyciągnął trochę nietypowy 508 RXH. Jest to kombi o podwyższonym zawieszeniu z osłonami w dolnej części nadwozia, czyli z elementami charakterystycznymi dla crossovera. Wygląd przypadł do gustu, jazda testowa wypadła nieźle, ale na ostateczną decyzję o zakupie wpłynął bardzo atrakcyjny rabat, jaki oferował pod koniec roku 2016 salon Peugeota przy ul. Połczyńskiej w Warszawie. Egzemplarz z rocznika 2016 napędzany jednostką 2.0 Blue HDi o mocy 180 KM połączony z 6-biegowym automatem kosztował ok. 135 tys. zł.
Jak Peugeot 508 RXH sprawdza się po dwóch latach użytkowania? Pan Andrzej docenia wyciszenie wnętrza, dobrze wyprofilowane fotele, a także eleganckie wykończenia najwyższej wersji wyposażeniowej, którą posiada. Nawet wybrednym nie powinno tutaj nic brakować. Model posiada szklany dach, podgrzewane, regulowane elektrycznie fotele z masażem, ekran, kamerę cofania i wiele, wiele więcej. Wszystko to składa się na wygodę. „Tym samochodem się płynie, komfort można porównywać z Audi A6, którym również miałem okazję jeździć, z tym że Peugeot jest prawie połowę tańszy” – mówi pan Andrzej.
Z samochodu można wycisnąć sporo dynamiki, zwłaszcza w trybie Sport. Model jest zwinny i jeśli go przyciśniemy – szybki. Mimo to Peugeot 508 RXH pana Andrzeja jeździ głównie po mieście. Na liczniku Peugeota 508 RXH widnieje dopiero 33 tys. km. Spalanie jest różne w zależności od warunków. Na trasie model potrafi zbliżyć się do wartości podawanych przez producenta i pokazuje 4,5 l/100 km. Przy bardziej wymagającej jeździe, w mieście, apetyt na paliwo wzrasta do 8,9 l/100 km. Zawieszenie znakomicie radzi sobie z nierównościami i progami zwalniającymi
508 RXH nie miał żadnych poważniejszych usterek mechanicznych ani większych problemów. Po dwóch latach eksploatacji zaczęły jedynie odstawać plastikowe nakładki na nadkolach.
Ile kosztuje Peugeot 508 na rynku wtórnym?
Rocznik |
Przebieg |
Cena |
2015 |
142.000 km |
66.500 zł |
2015 |
139.000 km |
74.900 zł |
2015 |
135.980 km |
79.900 zł |
2015 |
38.134 km |
79.900 zł |
2016 |
60.600 km |
79.900 zł |
2015 |
9.999 km |
84.900 zł |
2016 |
9.999 km |
84.900 zł |
2016 |
48.500 km |
109.900 zł |
2017 |
19.400 km |
124.900 zł |
2017 |
10.198 km |
124.990 zł |
Najnowsze komentarze