•   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Używany Renault Talisman może być prawdziwym strzałem w dziesiątkę z rynku wtórnego i doskonałą alternatywą dla nudnych samochodów produkcji japońskiej czy niemieckiej. Oprócz sporej ilości miejsca i komfortu dostajemy jeszcze gratis świetny wygląd, dobre wyposażenie i sporo radości z jazdy. W ogłoszeniach pojawiają się pierwsze egzemplarze z lat 2015-2017 w bardzo dobrych cenach. Niemcy mówią na Talismana „schnäppchen” – okazja. 

Nie ma żadnego innego samochodu, który by tak wyglądał. Szczególnie przód wygląda masywnie i bojowo, sprawiając też wrażenie o dwie klasy większego niż jest. Ale co najważniejsze, dobrze wyposażonego Talismana z 2016 roku można kupić już za około 66 tysięcy złotych. W ogłoszeniach przeważają wersje Intens, chociaż można upolować nawet doskonale wyposażonego Initiale Paris.

model rocznik silnik przebieg wersja cena
Renault  Talisman 2017 diesel 28.000 Initiale Paris 84.999 zł
Renault  Talisman 2016 diesel 99.000 Intens 66.900 zł
Renault Talisman 2017 benzyna 18.077 Intens 85.900 zł
Renault Talisman 2017 diesel 18.500 Zen 77.900 zł
Renault Talisman 2016 diesel 21.367 Intens 75.900 zł
Renault Talisman 2016 diesel 48.000 Zen 69.900 zł
Renault Talisman 2017 diesel 15.100 Intens 69.999 zł
Renault Talisman 2016 diesel 26.000 Zen 68.900 zł

 

Można też spotkać samochody z gwarancją wykupioną na 5 lat, co powinno zapewnić bezproblemową eksploatację bez zastanawiania się nad potencjalnymi kosztami. Używany Renault Talisman to przede wszystkim spora przestrzeń w środku – jest to bardzo wygodny samochód. W wersji sedan ma blisko 4,9 metra długości, a rozstaw osi wynosi aż 2,8 metra. Dzięki temu na tylnej kanapie jest wyjątkowo przestronnie a pojemność bagażnika to ponad 600 litrów.

Wymiary zewnętrzne  Renault Talisman sedan
długość 4.848 mm
szerokość 1.869 mm
szerokość z lusterkami 2.081 mm
wysokość 1.463 mm
rozstaw osi 2.808 mm
prześwit 145 mm

Wśród oferowanych silników znajdują się jednostki benzynowe o mocy 150, 200 oraz w najnowszej wersji 225 KM mocy, natomiast najczęściej spotykane diesle to odpowiednio 130 i 160 KM. Na pewno warto szukać wersji Intens lub Initiale Paris z systemem 4Control a więc tylną osią skrętną. Samochód z tym systemem świetnie się prowadzi i trzyma drogi jak przyklejony. Z ciekawego wyposażenia warto szukać aut, które mają wentylowane i podgrzewane siedzenia z masażem oraz zmienne podświetlenie wnętrza. Szczególnie dobrze wygląda skórzana tapicerka cieniowana, która przechodzi od bieli do ciemnych szarości. Talisman w wysokich wersjach może mieć też wyświetlacz HUD, wysuwany z deski rozdzielczej.

Peugeot: 2000 euro premii na samochód we Francji, jest warunek

Z aktualną ofertą nowych Talismanów można zapoznać się na stronie Renault. Natomiast spory wybór używanych Renault Talisman znajdziecie na stronach programu Selection.

7 powodów, dla których warto kupić Talismana

  1. Świetny wygląd – samochód prezentuje się bardzo nowocześnie i okazale. Na tle konkurencyjnych produktów innych marek wygląda po prostu lepiej. Uroku dodaje zarówno masywny przód jak i piękne linie świateł z tyłu.
  2. Ogrom miejsca w środku – przy rozstawie osi ponad 2,8 metra, Talisman oferuje w środku wiele bardzo wygodnej przestrzeni, zarówno z przodu jak i z tyłu. Dzięki temu może z powodzeniem może pełnić nawet rolę limuzyny do wożenia ważnych osób.
  3. Komfortowe zawieszenie – w przeciwieństwie do Volkswagena Passata czy Kia Optima, Talisman nastawiony jest na komfort, co oznacza przyjemne pokonywanie nierówności i brak wstrząsających wrażeń w środku. Kierowca ma przy tym pełną kontrolę nad samochodem.
  4. Świetny stosunek jakości do ceny – za stosunkowo niedużą kwotę otrzymujemy dobrze wyposażony, komfortowy samochód. Trudno w tym segmencie kupić coś lepszego pod tym względem.
  5. Genialny system 4Control – tylna skrętna oś powoduje, że Talismanem przyjemnie i lekko pokonuje się zakręty na codzień. Uwaga – to nie jest wyposażenie seryjne.
  6. Ogromny bagażnik – ponad 600 litrów bagażnika w sedanie to rekordowy wynik. Otwierając klapę ma się wrażenie, że przestrzeń ładunkowa dochodzi do połowy samochodu.
  7. Wygodne fotele i kanapa z tyłu – wygoda, wygoda i jeszcze raz wygoda. Na tych fotelach chce się jechać dłużej.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

14
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
3 Wątki komentarzy
11 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
9 Autorzy komentarzy
LukaszJurgenŁukaszWwaŁukaszSlawo Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Łukasz
Gość
Łukasz

Fajny ten poradnik. Taki nie za treściwy!

ŁukaszWwa
Gość
ŁukaszWwa

to w końcu 7 czy 10 powodów…? wink

gigant2009
Gość
gigant2009

8.Niezawodny, zero awaryjności od 2,5 roku
9.Duża możliwość personalizacji ustawień
10. Świetny, niezawodny autamat smile

stefan
Gość
stefan

niestety używki to głownie na gnojówkę :/

Łukasz
Gość
Łukasz

Przynajmniej z manualem. A silnik 1.5 jest bardzo dobry- zaraz po 2.0 i 1.9

gigant2009
Gość
gigant2009

a występuje jakiś problem z automatem?

Slawo
Gość
Slawo

Nie, ale masz przynajmniej wybór, nie każdemu odpowiada automat wbrew powszechnym zachwytom. Szkoda, że Renault nie daje wyboru w topowych wariantach.

Łukasz
Gość
Łukasz

Może teraz po wycofaniu 1.6 tce i zastąpieniu go 1.3 będzie można w końcu tańszą odmianę bez fordowskiej skrzyni zamówić.

gigant2009
Gość
gigant2009

1,3 ???

gigant2009
Gość
gigant2009

Ale jaką ma się przewagę manualnej nad automatem w samochodzie typu Talisman, to nie Megane RS które daje frajdę z wachlowania biegami.
Skrzynia działa jak na razie super w zależności od trybu jazdy, można przejść na „pseudomanual” ale po co to jest bardzo dobra i wygodna skrzynia. Piszę to o zgrozo od lat jeżdżąc manualem, obecnie nie zamieniłbym jej na manualną, wystarczy mi w Lagunie, Kadjar’ze i Megane

Jurgen
Gość
Jurgen

Z edc był problem zarówno w espace, talismanie i megane (tutaj słyszałem głównie o odmianie GT) – padały sprzęgła (wymiana oczywiście na gwarancji) + w espace elektroniczny wybierak potrafił zastrajkować. Mowa o początku produkcji tych modeli. Jak wyglądało to później – nie wiem, nie interesowałem się już tematem.

gigant2009
Gość
gigant2009

Jakoś nic o tym nie słyszałem i nie zaobserwowałem w Talismanie oczywiście
Jest jedna różnica, między nami, ja użytkuję to auto, a nie słucham plotek i znam kilka osób które mają to auto (a nie słyszeli) i nikt nie zaobserwował tego problemu

Lukasz
Gość
Lukasz

Jest cały długi wątek np. na forum francuskim dotyczący problemów z siedmiobiegowym EDC.
Ja miałem w Espace:
– reprog
– wymianę sprzęgieł (problem ustąpił na około 3000 km)
– reprog
– wymianę skrzyni na nową
Problem dotyczył aut z lat 2015-2016 i był spowodowany złym projektem skrzyni, który został później poprawiony (a przynajmniej do dzisiaj działa wszystko ok).

gigant2009
Gość
gigant2009

Widocznie benzyna bardziej przemawia do właścicieli i nie pozbywają się tak szybko auta.
Nigdy nie kupiłem diesla i na pewno nie kupię.