Nowy Peugeot 508 czy Renault Talisman? Dziennikarze francuskiej edycji Auto Moto postanowili sprawdzić, który z tych samochodów wygra. Francusko-francuski mecz dwóch diesli o mocy 130 KM zapowiada się bardzo interesująco.
Na zewnątrz
Najnowszy sedan z Francji ze znakiem lwa to przede wszystkim piękne linie nadwozia, doskonale pasujące do roku 2019. Nowy Peugeot 508 wyróżnia się na tle Talismana bardzo pozytywnie. Widać, że to jest świeży, nowoczesny i bardzo elegancki projekt. Peugeot podąża ścieżką sportowego, niskiego sedana. Renault wydaje się być bardziej klasyczny, bardziej rodzinny.
I w środku
W kabinie jest bardzo podobnie. Nowoczesne wnętrze nowego Peugeot 508 daje wrażenie luksusu. Widać współczesny, nowoczesny projekt. Wsiadając ma się wrażenie obcowania z produktem premium, podobnie jak to jest w Audi czy BMW. Renault jest ton niżej, nawiązując znowu do klasyki segmentu. Chociaż trochę łatwiej wsiada się do Talismana, to kierowca chętniej wybierze 508. Różnica klasy.
Ale Talisman też ma swoje plusy. W wartościach bezwzględnych 10 cm to za mało. Ale w samochodzie zmienia wiele rzeczy. Renault Talisman jest nieco bardziej przestronny, mając 4,85 metra długości oferuje sporo przestrzeni na nogi z tyłu, więcej miejsca nad głową i na szerokość.
W zakresie wyposażenia 508 jest trochę lepszy pod względem bezpieczeństwa, oferując szeregowo system odczytu znaków i autonomiczne hamowanie awaryjne. Opcje są jednak tańsze w Renault a bezkluczykowy dostęp dostajemy w standardzie.
No to jazda
Nowy Peugeot 508 stanowi nowy europejski punkt odniesienia w tym segmencie. Układ jezdny jest wyjątkowej jakości, z precyzyjnym prowadzeniem i dobrym tłumieniem, co zapewnia doskonały komfort, a jednocześnie doskonale kontroluje ruchy na drodze. Wszystkie te elementy mają oczywiście pozytywny wpływ na przyjemność z jazdy. Mimo, że pod maską jest 1.5 litrowy silnik o mocy 130 KM auto porusza się bardzo sprawnie. To zasługa niskiej wagi. Silnik ten świetnie sprawdza się i na autostradzie i w mieście, bo jego elastyczność jest zaskakująca.
Silnik Talismana i jego skrzynia działają całkiem przyjemnie, ale wydają się lekko ospałe w stosunku do sportowej charakterystyki 508. Co ciekawe, Renault Talisman przy tej samej mocy pali o litr więcej od Peugeota. Mniejszy zbiornik paliwa powoduje, że częściej musimy jeździć na stację.
Podsumowanie
Nowy Peugeot 508 wygrywa to porównanie. Bardziej nowoczesna sylwetka, różnica klas jeśli chodzi o wnętrze czy wreszcie niższe koszty jazdy. Ale Talisman to nadal bardzo dobra propozycja, bardziej klasyczna i już dzisiaj można go kupić w wersji SW (kombi) na co w Peugeot 508 trzeba jeszcze poczekać. Dla tych, którzy potrzebują komfortowego sedana, a jednocześnie uważnie oglądają każdą złotówkę, Talisman może być dzisiaj lepszym wyborem.
źródło: Auto Moto FR
Najnowsze komentarze