Sébastien dołączył w ten sposób do grona prawdziwych legend Rajdu Monte Carlo, do którego należą tacy kierowcy, jak Sandro Munari i Walter Röhrl (po 4 zwycięstwa, w tym 3 po rząd), Tommi Mäkinen (4 kolejne zwycięstwa), Didier Auriol czy Carlos Sainz (po 3 zwycięstwa, ale nie pod rząd).
„Najwięcej radości sprawił mi wynik w roku 2002. Wszystko było wtedy nowe,” powiedział Seb. „Byłem przecież niezbyt znanym kierowcą, a udało mi się pokonać wszystkich rywali na OS-ach, zanim kara czasowa nie zepchnęła mnie na 2 miejsce. Od tej pory Monte to dla mnie bardzo szczęśliwy rajd. Wygrywanie wcale mi się nie znudziło. Wciąż mam motywację, aby zwyciężać. W tym rajdzie jest coś wyjątkowego. To najsłynniejszy rajd świata, poza tym mój pilot Daniel pochodzi właśnie stąd. Nie mogłem sobie wymarzyć lepszego początku sezonu…”
„Seb to świetny facet,” żartował Daniel Elena z typowym dla siebie poczuciem humoru. „Wcześniej wygrał 3 razy pod rząd w Niemczech, gdzie czuje się prawie jak w domu, a teraz mnie pozwolił cieszyć się podobnym osiągnięciem, wygrywając w moim kraju!”
„Mam podobne odczucia, jak Seb i Daniel. Mnie również nie znudziło się wygrywanie!” powiedział Guy Fréquelin. „Jestem dumny z naszej firmy, z całego zespołu, i cieszymy się wszyscy z Sebem i Danielem. Także François Duval błysnął talentem, a Manfred Stohl ukończył rajd na punktowanym miejscu, pokonując kilku kierowców zespołów fabrycznych prywatnie zgłoszoną Xsarą. W dodatku, Citroën odniósł podwójne zwycięstwo, bo Kris Meeke w samochodzie C2 Super 1600 wygrał po raz pierwszy w swej karierze klasyfikację juniorów, a Daniel Sordo zajął w tej klasyfikacji bardzo dobre 4 miejsce.”
Gdy w roku 2003 Xsary zajęły w Monte wszystkie 3 miejsca na podium, Colin McRae powiedział, że aby wygrać w Monte Carlo konieczny jest wyjątkowy wysiłek całego zespołu. To z pewnością prawda. Po raz trzeci z rzędu cały zespół Citroëna spisał się w miniony weekend wspaniale i zasłużył na ten wyjątkowy sukces.
W parkach serwisowych mechanicy wykonywali jedynie rutynowe czynności kontrolne. Tylko raz François Duval poprosił o regulację hamulców. Poza tym nie odnotowano w Xsarach nawet najmniejszego problemu. Wybór opon, choć trzeba przyznać, że łatwiejszy niż przed rokiem, zawsze był trafiony w “dziesiątkę”. To wszystko sprawiło, że zespół Citroëna po raz kolejny nie dał żadnych szans rywalom na trasach Rajdu Monte Carlo!
Klasyfikacja Rajdu Monte Carlo
1. S. Loeb/D. Elena (Citroën Xsara) 4 h 13 min 05,6 s
2. T. Gardemeister/J. Honkanen (Ford Focus) + 2 min 58,3 s
3. G. Panizzi/H. Panizzi (Mitsubishi Lancer) + 3 min 40,1 s
4. M. Märtin/M. Park (Peugeot 307) + 5 min 27,7 s
5. M. Grönholm/T. Rautiainen (Peugeot 307) + 7 min 33,8 s
6. M. Stohl/I. Minor (Citroën Xsara) + 8 min 08,9 s
7. H. Rovanperä/R. Pietilainen (Mitsubishi Lancer) + 8 min 29,3 s
8. R. Kresta/J. Tománek (Ford Focus) + 9 min 18,1 s
9. A. Bengué/C. Escudero (Skoda Fabia) + 10 min 32 s
10. A. Warmbold/D. Connelly (Ford Focus) + 15 min 09,1 s
11. K. Meeke/Ch. Patterson (Citroën C2) + 22 min 50 s (1 w klas. Junior WRC)
Rajdowe Mistrzostwa Świata FIA po 1 rundzie – klasyfikacja producentów
1. Citroën, 10 pkt
2. Ford, 10 pkt
3. Mitsubishi, 9 pkt
4. Peugeot, 9 pkt
5. Skoda, 1 pkt.
Najnowsze komentarze