Citroen, DS i Peugeot od pewnego czasu w swojej ofercie mają silnik 1.6 PureTech, który zastąpił jednostkę 1.6 THP. Nie ograniczono się jednak tylko do zmiany nazwy. Nowy motor jest znacząco zmodyfikowaną konstrukcją, która powstała na bazie doświadczeń zarówno z silnikami PureTech jak i THP. Zmiany w konstrukcji są istotne i miały na celu zwiększenie niezawodności oraz poprawę parametrów silnika.
Nowa rodzina silników Pure Tech
Nowe silniki 1.6 PureTech dostępne są w kilku odmianach, różniących się mocą:
- 1.6 PureTech 180 KM
- 1.6 PureTech 225 KM
- 1.6 PureTech 270 KM
1.6 PureTech: co zmieniło się w konstrukcji
Silnik 1.6 PureTech to rozwinięcie konstrukcji THP, która powstała we współpracy między BMW a PSA. Nowy silnik PureTech to przede wszystkim modyfikacja kluczowych elementów, które mają wpływ na trwałość i komfort użytkowania jednostki napędowej. Główna zmiana z punktu widzenia posiadacza samochodu to zmiana napędu rozrządu. Zastosowano łańcuch nowej konstrukcji oraz nowy napinacz. Powinno to rozwiązać zdecydowaną większość problemów, na jakie skarżyli się użytkownicy silników 1.6 THP.
Głęboka modyfikacja i nowa nazwa
Według przedstawiciela PSA w Polsce, modyfikacja jest dość głęboka i stąd zupełnie nowa nazwa dla tych silników. Przy projektowaniu rozwiązań dla nowego 1.6 producent wykorzystał również doświadczenia związane z konstruowaniem jednostek 1.2 PureTech, a więc niezwykle udanej i wielokrotnie nagradzanej serii. Jak dotąd nie ma żadnych doniesień o problemach, jakie generowałyby te udane trzycylindrowe jednostki. Trudno bowiem opierać się na pojedynczych skargach zgłaszanych czasem na forach internetowych.
Hybrydy w 2019 roku
Już niedługo PSA zaprezentuje nowe modele hybrydowe, w których silnik 1.6 będzie współpracował z napędem elektrycznym. Jedna z najbardziej ekscytujących odmian powinna mieć 370 KM mocy (270 KM z silnika 1.6 oraz 100 KM z napędu elektrycznego). Napęd hybrydowy będzie też dostępny z mniejszymi jednostkami.
PSA zapowiada też dalszy rozwój silników serii 1.6, ponieważ klienci coraz chętniej wybierają jednostki benzynowe. Dla wielu osób zaś wciąż zakup silnika 1.2 jest nieakceptowalny, choć to trochę strach przed nieznanym. Ktoś, kto zdecyduje się na jazdę próbną z trzycylindrowym silnikiem 1.2 PureTech z reguły jest bardzo zaskoczony osiągami i kultura
1.6 PureTech w roku 2021
W marcu 2021 producent ogłosił akcję serwisową dla silników 1.6 PureTech. Obejmuje ona silniki maksymalnie 7-letnie z przebiegiem do 150.000 kilometrów. Wymiana dotyczy elementów przepustnicy (korpus) oraz – w zależności od silnika – pompy wody, wiązki sterowania oraz elementów elektronicznych. Szczegóły akcji serwisowej 1.6 PureTech znajdują się tutaj.
Najnowsze komentarze