Citroën jest francuską marką samochodową, która od początku 2019 roku notuje największe wzrosty sprzedaży. Wyniki Citroëna w gamie aut osobowych i dostawczych są naprawdę dobre, a wzrost sprzedaży ponad trzykrotnie wyższy, niż całego francuskiego rynku w tym okresie!
Kiedy spojrzymy jedynie na segment aut osobowych i tylko na luty 2019 roku, to wyniki Citroena będą jeszcze bardziej szokujące! Liczba rejestracji w stosunku do lutego ubiegłego roku wzrosła niemal dziesięciokrotnie więcej, niż na całym francuskim rynku! W efekcie w lutym marka sygnowana szewronami uzyskała 11,6% francuskiego rynku aut osobowych, o 1,7 punktu procentowego więcej, niż w lutym 2018 roku. Z kolei sprzedaż skumulowana za dwa pierwsze miesiące bieżącego roku zaowocowała 11,5-procentowym udziałem we francuskim rynku samochodów osobowych i była o 1,1 punktu procentowego wyższa, niż rok temu.
W lutym francuski rynek aut osobowych wzrósł o 2,1%. W tym samym miesiącu wzrost liczby rejestracji Citroënów uzyskał 20,1%,. Wyniki te są tym bardziej niezwykłe, że aż 45% sprzedaży osobowych Citroënów przypadło na kanał dystrybucji do klientów indywidualnych. A trzeba wiedzieć, że jest to najbardziej dochodowy kanał sprzedaży. Taki odsetek jest we Francji największym spośród marek francuskich.
Na wyniki Citroëna w lutym znaczący wpływ miały:
– znakomita sprzedaż C3 – drugi miesiąc roku zaowocował przeszło 7.600 rejestracjami tego modelu, a to o 14% więcej, niż w lutym 2018 roku; Citroën C3 jest trzecim najchętniej kupowanym we Francji samochodem osobowym;
– wzrost sprzedaży o aż 46% porównaniu z lutym ubiegłego roku miejskiego SUV-a C3 Aircross; to jednocześnie dziewiąty najchętniej kupowany samochód osobowy nad Sekwaną;
– jeszcze większy, bo 47-procentowy wzrost sprzedaży Citroena C4 Cactusa w porównaniu z lutym ubiegłego roku; to drugi najchętniej kupowany we Francji hatchback segmentu C;
– wciąż dobre wyniki sprzedaży miejskiego C1, który jest wiceliderem swojego segmentu.
W gamie lekkich aut użytkowych Citroën odnotował niemal 6.100 rejestracji i może się cieszyć z udziałów we francuskim rynku na poziomie 15,9%. Liczba rejestracji Nowego C3 Société (wersja użytkowa miejskiego autka) wzrosła o 34%, a Jumpera o 15% (w porównaniu z lutym 2018 roku).
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze