Znamy już wstępne wyniki sprzedaży nowych samochodów we Francji w przedostatnim miesiącu 2018 roku. Rynek notuje delikatny spadek (-3,3% w ujęciu samochodów osobowych i lekkich aut dostawczych), ale w tych realiach tym lepiej wyglądają wyniki Citroëna. Marka zwiększyła swoją sprzedaż na rodzimym rynku o 2,2% zwiększając tym samym swój udział w tymże rynku do 11,0%. To o 0,6 punktu procentowego więcej, niż w październiku i o 0,1 punktu procentowego więcej w ujęciu sprzedaży skumulowanej za jedenaście miesięcy.
W gamie aut osobowych wyniki Citroëna wyglądają jeszcze lepiej. Ba, okazał się on najszybciej rosnącą marką w Grupie PSA na francuskim rynku! Ten segment wykazał we Francji spadek o 4,7%, a Citroën zyskał w tych warunkach aż 10,7%! W efekcie w porównaniu z listopadem 2017 roku Citroën zyskał 1,4 punktu procentowego w udziałach rynkowych nad Sekwaną. To efekt m.in.:
– świetnej sprzedaży modelu C3 Aircross, który jest liderem segmentu B-SUV w kanale dystrybucji do klientów indywidualnych;
– znakomitego przyjęcia Nowego Berlingo, które jest liderem w swoim segmencie na rodzimym rynku;
– wciąż bardzo dobrej sprzedaży C4 SpaceTurera (wcześniej C4 Picasso), która nie ma sobie równych w segmencie kompaktowych minivanów we Francji;
– dużej popularności C1, drugiego najpopularniejszego modelu segmentu A nad Sekwaną.
W segmencie lekkich aut użytkowych wyniki Citroëna od początku roku również są lepsze od przyrostu całego rynku. Auta sygnowane szewronami sprzedawały się przez minionych jedenaście miesięcy o 7,3% lepiej, niż w analogicznym okresie roku 2017, gdy dla całego segmentu przyrost wyniósł 4,8%.
Listopadowe wyniki Citroëna na rodzimym rynku zakończyły się niemal 23.300 rejestracjami. To wynik obejmujący zarówno samochody osobowe, jak i lekkie pojazdy użytkowe.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze