Podczas konferencji w Warszawie, Grupa Renault ogłosiła wyniki sprzedaży za rok 2018 w Polsce. Największą popularnością nad Wisłą cieszyła się Dacia Duster, natomiast pierwszą pozycję spośród modeli Renault, zajęło Clio.
Rok 2018 zakończył się rekordowo dla Grupy Renault w naszym kraju. Polscy klienci zarejestrowali aż 64.216 egzemplarzy modeli Renault i Dacia, czyli o 3.674 więcej niż w roku 2017. Do sukcesu przyczyniła się popularność takich modeli jak Dacia Duster, Renault Clio, Sandero, czy Megane. Z 6,07% wzrostem, Renault trafiło na szóstą pozycję najpopularniejszych marek w Polsce, a dwa oczka niżej uplasowała się Dacia. Udział Grupy Renault w rynku samochodów osobowych i dostawczych w Polsce wyniósł w roku 2018 10,67%.
Co ciekawe, Renault zajmuje aż pięć pozycji lidera w poszczególnych segmentach samochodów. Renault Captur jest najpopularniejszym crossoverem klasy B zarówno w Polsce, jak i Europie, natomiast Trafic był najchętniej wybieranym minibusem. Renault wraz z modelem Master jest liderem na rynku aut dostawczych, a nowa Dacia Duster, która trafiła do sprzedaży w ubiegłym roku, była najchętniej kupowanym SUV-em w Polsce, wyprzedziła takie modele jak Nissan Qashqai, Hyundai Tucson, czy Kia Sportage. Pierwsze miejsce w rankingu sprzedaży kombivanów zajmuje natomaist Dacia Dokker.
Marka Renault – Clio wciąż liderem
W roku 2018 z polskich salonów zniknęło 26.027 egzemplarzy marki Renault w Polsce. Największą popularnością niezmiennie cieszy się Clio ze sprzedażą 8.353 sztuk, na co składa się zarówno sprzedaż wersji hatchback, jak i kombi. Wśród wszystkich samochodów Grupy, miejskie Clio ustępuje jeszcze tylko modelowi Dacia Duster. Drugim najchętniej wybieranym pojazdem osobowym marki spod znaku diamentu, był model Megane. W ubiegłym roku zarejestrowano 5.533 sztuki kompaktu. Na trzeciej pozycji z wynikiem 3.960 egzemplarzy uplasował się praktyczny crossover, Captur.
Dacia – Duster bestsellerem
Dacia zwiększyła swój udział w rynku w roku 2018 o 0,18%. Jak już wspomnieliśmy, najczęściej wybieranym modelem marki był Duster. Nowych właścicieli znalazły 9.843 sztuki rumuńskiego SUV-a. Na pozycji drugiej znajdziemy przystępny cenowo model z segmentu B, czyli Dacię Sandero. W ubiegłym roku z salonów zniknęło 6.446 egzemplarzy pojazdu. Dacia Dokker z wynikiem 3.240 uplasowała się na pozycji trzeciej. Najchętniej wybieranym pojazdem dostawczym marki Dacia był model Dokker Van.
Alpine – pierwszy salon w Polsce
Trzecią marką Grupy Renault w Polsce jest Alpine, która oferuje coupe A110. Na przełomie roku 2018 i 2019 otwarto pierwszy salon francuskiej marki, który jest zlokalizowany w Katowicach przy ul. Bocheńskiego 19. W salonie wystawione są dwa egzemplarze modelu w wersji Pure i Legende. Do tej pory sprzedano w naszym kraju 30 egzemplarzy A110. 20 pojazdów zostało już odebranych przez klientów.
Sukcesy w 2018 roku
Rok 2018 to także wiele sukcesów i nagród dla Grupy Renault w Polsce. Bardzo ważnym wyróżnieniem jest Złoty Klucz Jakości, przyznawany za obsługę w serwisach marki. Renault zdobyło nagrodę już po raz piąty z rzędu. Marka po raz trzeci trafiła do pierwszej trójki badania Wielki Test Salonów magazynu Auto Świat. Zajęła także pierwsze miejsce w rankingu VAN Quality Benchmark 2018 dotyczącym jakości obsługi klienta w salonach Van (salony Pro+ w Renault).
Najnowsze komentarze