Z końcem września 2004 r. obroty Działu Samochodowego wzrosły o 10,8% (1) w stosunku do tego samego okresu roku 2003. Osiągnęły kwotę 28.656 milionów euro. Tendencja stwierdzona w pierwszym kwartale tego roku potwierdzona więc została w kwartale trzecim, ze wzrostem obrotów o 8,4% w stosunku do trzeciego kwartału roku 2003. Wówczas również odnotowano wysoki wzrost.
Wzrost obrotów Działu Samochodowego można wyjaśnić przede wszystkim wzrostem całości sprzedaży Grupy, a szczególnie zwiększeniem sprzedaży międzynarodowej na korzystnych rynkach zbytu przy wykorzystaniu odpowiedniej ceny jako elementu marketingu mix w Europie. Wzrost ten odzwierciedla przede wszystkim niekończący się sukces wszystkich samochodów z grupy Megane (trzydrzwiowy i pięciodrzwiowy hatchback, czterodrzwiowy sedan, kombi i coupe-kabriolet), modelu Scenic II oraz samochodom dostawczym Trafic i Master. Sprzedaż modelu Modus, od 6 września br., odzwierciedla również tę samą dynamikę. Z blisko 16.000 pojazdów zarejestrowanych do końca września, Modus potwierdza bardzo pozytywne przyjęcie od chwili wprowadzenia na rynek.
Podczas dziewięciu pierwszych miesięcy 2004 r. wyniki sprzedaży na świecie osiągnięte przez Grupę Renault wyniosły 1.867.291 samochodów, więcej o 4,8% w stosunku do tego samego okresu roku 2003. W Europie Zachodniej, wraz ze wzrostem zarejestrowanych samochodów o 0,9%, Renault potwierdza swą pozycję pierwszej marki wśród samochodów osobowych i dostawczych, osiągając udział w rynku (10,7%) bliski udziałowi osiągniętemu w roku 2003.
Poza Europą Zachodnią marka Renault odnotowała wzrost wielkości sprzedaży o 30,5%, wynikający w dużej mierze z dynamiki sprzedaży w Turcji (+178%), ze wzrostu w Afryce i na Środkowym Wschodzie (+32,7%) oraz na północy Ameryki Łacińskiej (+24,2%). Sprzedaż samochodów marki Dacia odnotowała wzrost o 29,8%, wynikający z silnego zwiększenia eksportu i z dobrej sytuacji na rynku miejscowym. Sukces wprowadzonego we wrześniu na rumuński rynek modelu Logan potwierdza jego duży potencjał na rynkach wzrostu. Wyniki Renault Samsung Motors spadły o 30,7% na rynku koreańskim, odnotowującym stałą tendencję spadkową.
Obroty osiągnięte przez Dział Finansowania Sprzedaży podczas pierwszych dziewięciu miesięcy 2004 roku wzrosły o 7,6%, przy zachowaniu identycznej struktury i metod, w stosunku do analogicznego okresu roku 2003, i wyniosły 1.592 miliony euro.
Najnowsze komentarze