•   
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •   
  •  

Grupa PSA opublikowała wyniki finansowe za trzeci kwartał roku 2018. Koncern zanotował wzrost przychodów o 7,8 proc. Przyczyną wzrostu jest przejęcie w zeszłym roku firmy Opel, a także dobra sprzedaż lepiej wycenionych modeli Peugeota.

Przychody Grupy PSA w trzecim kwartale roku 2018 wyniosły 15,43 mld euro, co daje wzrost o 7,8 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2017 roku. Jest to efekt m.in. przejęcia w ubiegłym roku firmy Opel oraz dobra sprzedaż droższych modeli koncernu.

Przychód firm Peugeot, Citroen i DS wzrósł w trzecim kwartale 0,8 proc. do 8,48 mln euro. Wpływ na wzrost miał bogaty asortyment produktów, sprzedaż do partnerów oraz ceny.

Przychody marek Opel i Vauxhall wyniosły 3.877 mld euro. Dla porównania w trzecim kwartale 2017 roku, wynosiły 2.789 mln euro.

Koncern sprzedał 703 tys. egzemplarzy samochodów na świecie. Mimo wzrostu przychodów, liczba rejestracji pojazdów Grupy spadła aż o 16,7 proc. z powodu zawieszenia działalności grupy w Iranie od maja tego roku. Trudną sytuację na rynkach zagranicznych oraz osłabienie walut rekompensował wzrost sprzedaży o 8,1 proc. na Starym Kontynencie.

Peugeot, Citroen i DS z wyłączeniem rynku chińskiego i irańskiego dostarczyły 402 tys. egzemplarzy w trzecim kwartale 2018 roku, czyli o 33 tys. sztuk więcej niż na koniec września 2017 roku. Rejestracje marek Opel i Vauxhall wyniosły 173 tys. sztuk, czyli mniej o 64 tys. w porównaniu do sytuacji z końca września ubiegłego roku.

Międzynarodowy Salon Samochodowy w Paryżu 2018 - trzy światowe premiery Peugeot

Philippe de Rovira, dyrektor finansowy w Groupe PSA powiedział: „Wykonanie planu strategicznego Push to Pass oraz PACE!, planu odbudowy firm Opel i Vauxhall, ponownie okazuje się być silną dźwignią zapewniającą zrównoważoną wydajność pomimo niesprzyjających warunków”.

Grupa PSA przewiduje wzrost rynku motoryzacyjnego w Europie o 2 proc., w Ameryce Łacińskiej o 3 proc., 10 proc. w Rosji i 1 proc. w Chinach.

Cele operacyjne. Grupa PSA zamierza dostarczyć ponad 4,5 proc. marży operacyjnej w sektorze motoryzacyjnym w latach 2016-2018 i docelowo ponad 6 proc. do 2021 roku. Koncern dąży do 10 proc. wzrostu przychodów na koniec 2018 roku w stosunku do roku 2015 i o 15 proc. do 2021.

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.

Newsletter

1
Dodaj komentarz

avatar
1024
  
smilegrinwinkmrgreenneutraltwistedarrowshockunamusedcooleviloopsrazzrollcryeeklolmadsadexclamationquestionideahmmbegwhewchucklesillyenvyshutmouth
1 Wątki komentarzy
0 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
1 Autorzy komentarzy
Mati Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Mati
Gość
Mati

Kiedy nowa asterka, siostrzyczka nowej (jeszcze „nienarodzonej”) c4?