New York Times to jedna z najbardziej znanych amerykańskich gazet. Dzisiaj na pierwszej stronie publikuje jeden z najpopularniejszych internetowych memów, odnoszący się do sytuacji, która powstała po złożeniu Renault propozycji z Fiatem.
Na zdjęciu widzimy chłopaka, który idzie ze swoją dziewczyną, ale ogląda się za inną. Chłopak to Renault, jego dziewczyna to Nissan a ta, za którą się ogląda to… Fiat. Wymowne zobrazowanie stosunków, jakie panuja aktualnie w grupie Renault. Nissan pozostaje w konflikcie ze swoim głównym udziałowcem i nie chce się zgodzić na wprowadzenie francuskiego zarządu. Oliwy do ognia dolewa fakt, że Carlos Ghosn, były prezes Renault, oskarża głównych menadżerów Nissana o spisek w celu pozbawienia go funkcji w japońskim koncernie.
Dlaczego New York Times porusza sprawę grupy Renault? Nissan jest obecny od wielu lat na amerykańskim rynku, gdzie konkuruje między innymi z Chryslerem. Jeśli FCA stanie się częścią grupy Renault, powstaje pytanie jak ułożyć stosunki obu marek w Ameryce, a przecież także Renault chciałoby tutaj wejść – to potężny, lukratywny rynek i francuski koncern z dużą zazdroścą patrzy na działania swojej rodzimej konkurencji – Peugeot już za dwa lata zaproponuje w USA swoje samochody, a już dzisiaj działa pod marką Free2Move oferując usługi carsharingu oraz szeroko rozumianej mobilności.
Najnowsze komentarze