Jean-Éric Vergne, startujący do wyścigu o e-Prix Marrakeszu z pierwszej linii, już na pierwszym zakręcie przypuścił atak na pozycję lidera. Niestety, zbyt śmiały manewr kierowcy zespołu DS TECHEETAH zakończył się piruetem. Obrońca tytułu mistrzowskiego w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E wznowił jazdę na ostatnim miejscu i przystąpił do odrabiania strat. Na mecie wyścigu francuski kierowca zajął piąte miejsce i zdobył dzięki temu ważne punkty dla zespołu.

Drugi z zawodników DS TECHEETAH, André Lotterer, miał za sobą mniej udaną serię kwalifikacyjną, przez co startował dopiero z 20. pola. Po pierwszym okrążeniu w wyścigu głównym Lotterer był 14., a na półmetku zawodów ósmy.

W końcowej części wyścigu, na 10 minut przed metą, Jean-Éric i André zajmowali miejsca szóste i ósme. Było coraz mniej czasu na kolejne próby awansu, gdy na trasie pojawił się samochód bezpieczeństwa. Po neutralizacji obydwaj kierowcy po raz drugi wykorzystali tryb ATTACK MODE, by krótko przed metą rozwinąć prędkość maksymalną. Dzięki temu awansowali na miejsca piąte i szóste. André Lotterer zdobył w Marrakeszu osiem punktów i z 19 pkt zajmuje obecnie czwartą pozycję w klasyfikacji generalnej sezonu. Jean-Éric Vergne, trzeci w tabeli, ma na swoim koncie 28 pkt. Dzięki 18 pkt zdobytym w Maroku zespół DS TECHEETAH powiększył swoją przewagę w mistrzostwach. Przed trzecią rundą, która odbędzie się w sobotę 26 stycznia w Santiago de Chile, przewaga zespołu nad kolejną ekipą w klasyfikacji wynosi 7 pkt.

Jean-Éric Vergne (numer startowy 25): Nie wszystko poszło dzisiaj po mojej myśli. Jako kierowcy wyścigowi jeździmy po to, by walczyć o wygrane. Naszym zadaniem jest przede wszystkim rywalizacja, nie kalkulacja – dlatego kiedy tylko otwiera się przede mną luka, atakuję i próbuję wyprzedzić przeciwnika. W pewnej fazie ataku zrozumiałem, że nie uda mi się dokończyć tego manewru, więc wolałem obrócić samochód, niż dopuścić do kolizji z Samem i bez jego winy zepsuć mu wyścig. Postąpiłem tak, bo to ja zawiniłem. Manewr wyprzedzania był źle obliczony. Przyznaję, że był to najpoważniejszy błąd, jaki popełniłem od czasu debiutu w Formule E. Pomimo tego zająłem ostatecznie piąte miejsce na mecie, a więc ten wyścig nie był stracony. Wyprzedziłem 15 zawodników i odrobiłem 16 sekund straty wobec najszybszych. Przed neutralizacją zbliżyłem się na cztery sekundy do lidera. Zatem ta runda pokazuje skalę możliwości naszego zespołu i bolidu.

André Lotterer (numer startowy 36): Ukończenie kwalifikacji na szarym końcu i start z ostatniej linii nie jest najlepszym wstępem do walki o dobry wynik. Pomimo tego w wyścigu głównym robiłem wszystko, co było w mojej mocy, i zająłem ostatecznie szóste miejsce. W kwalifikacjach popełniłem drobny błąd, ale sumując wszystko, cieszę się, że jestem w pierwszej piątce klasyfikacji i że przed wyjazdem do Ameryki Południowej nasz zespół powiększa swoją przewagę nad rywalami. Możecie nam ufać: damy z siebie wszystko, by utrzymać tę pozycję. Z Santiago mamy dobre wspomnienia – właśnie na tym torze wywalczyliśmy pierwsze podwójne zwycięstwo w historii Formuły E. Co prawda tym razem trasa będzie inna, ale na pewno postaramy się powtórzyć nasz sukces w Chile.

Mark Preston, szef zespołu DS TECHEETAH: Obydwaj nasi kierowcy rozegrali spektakularny wyścig. Widzieliśmy, w jakim stylu Jean-Éric i André przebijali się przez cały peleton, by ostatecznie zająć miejsca w pierwszej szóstce. Ich jazda pokazała możliwości naszych bolidów i klasę kierowców. W fazie pościgu odrobiliśmy połowę straty do liderów, a to jest naprawdę imponujące osiągnięcie.

Szkoda, że nie opuszczamy Maroka jako zwycięzcy, ale wyjeżdżamy stąd wzbogaceni o nowe, ważne punkty. Ubiegły sezon nauczył nas tego, że w skali całego kalendarza startów liczy się każdy punkt i nigdy nie należy rezygnować z szansy zdobycia go. Powiększamy naszą przewagę na czele tabeli. Teraz prowadzimy różnicą siedmiu punktów i jesteśmy gotowi do walki o kolejne sukcesy w następnej rundzie – w e-Prix Santiago.

Xavier Mestelan Pinon, dyrektor DS Performance: Nasz zespół coraz wyraźniej wyprzedza najbliższego rywala w klasyfikacji mistrzostw. Jednocześnie potwierdzamy znakomite osiągi bolidu DS E-TENSE FE19 na torze. Fakty te są potwierdzeniem słuszności podjętych przez nas decyzji technicznych i zastosowanych rozwiązań. Wielkie brawa dla Jean-Érica i André, którzy zaprezentowali widowiskowy i skuteczny pościg za czołówką. Najważniejsze jest to, że walczymy o obydwa tytuły mistrzowskie w tej wspaniałej serii wyścigowej.

WYŚCIGOWE MISTRZOSTWA ŚWIATA FORMUŁY E FIA ABB 2018/2019

RUNDA 2. – E-PRIX MARAKESZU (45 MINUT):
1.JÉRÔME D’AMBROSIO, MAHINDRA RACING (25 PKT)
2.ROBIN FRIJNS, ENVISION VIRGIN RACING (18 PKT)
3.SAM BIRD, ENVISION VIRGIN RACING (18 PKT, POLE POSITION)
4.ALEXANDER SIMS, BMW I ANDRETTI MOTORSPORT (12 PKT)
5.JEAN-ÉRIC VERGNE, DS TECHEETAH (10 PKT)
6.ANDRÉ LOTTERER, DS TECHEETAH (8 PKT)
7.LUCAS DI GRASSI, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER (7 PKT, NAJSZYBSZE OKRĄŻENIE)
8.SEBASTIEN BUEMI, NISSAN E.DAMS (3 PKT)
9.MITCH EVANS, PANASONIC JAGUAR RACING (2 PKT)
10.DANIEL ABT, AUDI SPORT ABT SCHAEFFLER (1 PKT)
KLASYFIKACJA KIEROWCÓW (PO 2. RUNDZIE):
1.JÉRÔME D’AMBROSIO, 40 PKT
2.ANTÓNIO FÉLIX DA COSTA, 28 PKT
3.JEAN-ÉRIC VERGNE, 28 PKT
4.ANDRÉ LOTTERER, 19 PKT
5.ROBIN FRIJNS, 18 PKT
KLASYFIKACJA ZESPOŁÓW (PO 2. RUNDZIE):
1.DS TECHEETAH FORMULA E TEAM, 47 PKT
2.MAHINDRA RACING, 40 PKT
3.BMW I ANDRETTI MOTORSPORT, 40 PKT
4.ENVISION VIRGIN RACING, 36 PKT
5.NISSAN E.DAMS, 18 PKT

Następna runda w sezonie Wyścigowych Mistrzostw Świata ABB FIA Formuły E odbędzie się 26 stycznia 2019 r. w Santiago de Chile.

O ZESPOLE DS TECHEETAH

DS TECHEETAH jest chińskim zespołem rywalizującym w Wyścigowych Mistrzostwach Świata Formuły E FIA ABB. Należy do przedsiębiorstwa SECA (Shanghai) Limited. Jean-Éric Vergne zdobył w barwach tego zespołu w sezonie 2017/2018 tytuł wyścigowego mistrza świata Formuły E. Dzięki wynikom drugiego kierowcy, André Lotterera, ekipa zajęła w tym sezonie drugie miejsce w klasyfikacji zespołów.

Na sezon 2018/2019 Wyścigowych Mistrzostw Świata Formuły E FIA dla bolidów o napędzie całkowicie elektrycznym zespół TECHEETAH połączył siły z marką DS Automobiles i przyjął nazwę DS TECHEETAH.

 

O FIRMIE CHINA MEDIA CAPITAL (CMC)

Firma China Media Capital (CMC) została założona i jest kierowana przez Ruiganga Li, jedną z najważniejszych postaci w dziedzinie inwestycji i zarządzania operacyjnego w świecie mediów i rozrywki, zarówno w Chinach, jak i na całym świecie. CMC tworzy i rozwija wiele firm przodujących w dziedzinach mediów i rozrywki, internetu i rozwiązań mobilnych, stylu i obyczajów, kina, telewizji, muzyki, mediów finansowych, usług obrotu danymi finansowymi, wideo online, telewizji smart, reklamy, sieci społecznościowych, gier, edukacji online, a także e-handlu, O2O itd.

 

O FIRIE SECA

Firma SECA z siedzibą w Szanghaju jest przodującym chińskim przedsiębiorstwem działającym na rynku zarządzania i marketingu w sporcie w Chinach. Specjalizuje się w reprezentowaniu sportowców, organizacji imprez i zawodów oraz w tworzeniu treści i zarządzaniu własnością intelektualną. Wśród inwestorów SECA są firma China Media Capital (CMC) Holdings i chiński koszykarz Yao Ming, wybrany do Hall of Fame ligi NBA.

 

O MARCE DS AUTOMOBILES

Młoda francuska marka DS została założona w 2015 r. Jej ambicją jest zaszczepienie w przemyśle samochodowym francuskich tradycji i umiejętności tworzenia przedmiotów luksusowych. Czerpiąc ze skarbnicy francuskiej wiedzy i doświadczenia w tej dziedzinie oraz inspirując się duchem awangardy, marka DS zdobywa nowe obszary rynku samochodów premium i na pierwszy plan wysuwa takie wartości jak innowacja i elegancja – wyróżniki pierwszego samochodu oznaczonego literami DS, wprowadzonego w 1955 r.

DS 7 CROSSBACK, pierwszy model drugiej generacji w marce DS, SUV realizujący nowatorskie koncepcje zrodzone w Paryżu, otwiera obecnie gamę sześciu pojazdów, które będą prezentowane na kolejnych, corocznych premierach. Zgodnie z tym we wrześniu 2018 r. marka DS przedstawiła swój nowy model segmentu SUV. DS 3 CROSSBACK łączy wysoki poziom techniczny z wyjątkowym dopracowaniem stylistycznym, a jego ofertę uzupełni wersja E-TENSE o napędzie całkowicie elektrycznym. W gamie modeli na 2019 r. obecne są także DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4X4 z napędem hybrydowym opracowanym przez DS oraz DS 3 CROSSBACK E-TENSE – pierwszy całkowicie elektryczny pojazd marki DS. Modele te świadczą o realizowaniu przez markę strategii stopniowej elektryfikacji całej gamy modelowej. Samochody DS są adresowane do klientów pragnących wyrazić swoją osobowość i zaakcentować indywidualizm. Wyróżnia je awangardowy design, wyrafinowanie sięgające najdrobniejszych szczegółów, zaawansowane rozwiązania technologiczne oraz wizerunek akcentujący dynamikę i optymizm. Dla klientów szczególnie wymagających, którzy potrzebują personalizacji i ekskluzywności, marka DS Automobiles stworzyła program „ONLY YOU, DS Experience” – ofertę ekskluzywnych usług będących źródłem niepowtarzalnych doznań związanych z marką. Modele DS są sprzedawane w punktach nazwanych DS Store i DS Salon, czyli w nowej sieci dilerów prowadzących wyłącznie markę DS Automobiles. W pierwszej połowie 2018 r. w krajach całego świata zostało otwartych 140 salonów tej marki. Na koniec lipca 2018 r. marka miała 340 dilerów, w tym swój flagowy salon DS WORLD PARIS, znajdujący się przy Rue François 1er 33 w Paryżu.

Więcej informacji na temat marki DS na stronie www.DSautomobiles.com @DS_Official.

 

 

źródło: DS Automobiles Polska

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

Galeria

Newsletter

Dodaj komentarz

avatar
 
  Subskrybuj  
Powiadom o