Kilka koncernów wycofało się parę lat temu z rosyjskiego rynku. Wpływ kryzysu próbowano ograniczyć rezygnując z rynku, który faktycznie się załamał. Francuzi w Rosji zostali i dziś widać słuszność tej decyzji. Zwłaszcza w przypadku Grupy Renault, która zaangażowała się mocno na tamtejszym rynku. Wyniki stycznia bieżącego roku dowodzą, że Grupa Renault w Rosji może mieć powody do zadowolenia.
Oczywiście nie jest tak, że tylko Renault w Rosji rośnie. Ożywienie przeżywa cały tamtejszy rynek. Skala wzrostów jest imponująca – może o takiej marzyć każdy europejski rynek. Wyniki stycznia dla całej rosyjskiego rynku, to przyrost o aż 31%. Ale jednocześnie Grupa Renault urosła w pierwszym miesiącu bieżącego roku w jeszcze większym stopniu! Wyniki stycznia 2018 są o 51% większe, aniżeli wyniki pierwszego miesiąca w roku ubiegłym!
W styczniu bieżącego roku w Rosji zarejestrowano 7.880 samochodów Renault. Wszystkie lokalnie produkowane modele Renault znajdują się w pierwszej dwudziestce najpopularniejszych aut na tamtejszym rynku! Ten sukces firma zawdzięcza szerokiej gamie SUV-ów, która w czerwcu 2017 została uzupełniona o nowy flagowy model, Renault Koleos.
Renault Rosja zajmowała w minionym roku pozycję lidera segmentu SUV: całkowita sprzedaż modeli Sandero Stepway, Duster, Kaptur i Koleos wyniosła 99.865 sztuk. Ponadto firma stała się liderem w segmencie aut z napędem na wszystkie koła: w roku 2017 sprzedano 56.135 takich samochodów.
Ważnym elementem sukcesu Renault Rosja jest także rozwinięta sieć dealerów, która ma ponad 160 oficjalnych centrów dealerskich w całej Rosji – od Kaliningradu po Władywostok.
Biorąc pod uwagę sukces, jaki osiągnęła firma i nowe ambitne cele, Renault Rosja opracowała i wdraża nową strategię marki Mój kraj. Moje odkrycia. Moje Renault, która w maksymalnym stopniu odpowiada sytuacji na rynku i oczekiwaniom klientów Renault. Strategia ta będzie determinować rozwój firmy w ciągu najbliższych pięciu lat, a wszystkie nowe modele, które będą prezentowane na rosyjskim rynku przed 2021 rokiem, będą realizować tę strategię.
Mój kraj to gotowość wszystkich samochodów Renault do lokalnych warunków pracy. Technologie stosowane w samochodach Renault (Renault Start, ogrzewanie przedniej szyby na całej powierzchni, doskonałe zawieszenia, duży prześwit, itp.) mają na celu ułatwić życie i komfort rosyjskich kierowców.
Moje odkrycia są okazją, aby odkryć nowe regiony Rosji z SUV-ami Renault. Dzięki szerokiej gamie modeli każdy klient może wybrać dla siebie crossovera lub SUV-a i wyruszyć nim w celu odkrycia nowych terytoriów, zarówno geograficznych, jak i dotyczących komfortu i swobody.
Moje Renault buduje emocjonalną więź między klientami Renault, a samochodami Renault, wzmacniając wizerunek marki Renault i zwiększając lojalność.
Krzysztof Gregorczyk
Najnowsze komentarze