Renault Zoe znajduje się na czele rankingu samochodów elektrycznych w Europie. Samochód znalazł w lutym 3.029 nabywców. Wkrótce na rynku zadebiutuje nowa wersja, z akumulatorem o pojemności 50–60 kWh i niższą ceną, co powinno zwiększyć zainteresowanie klientów. Jeśli chodzi o indywidualne wyniki rynkowe, Zoe świetnie sprzedaje się we Francji (1.197 sztuk), a także w Niemczech (782 sztuki), Norwegii (208) i Szwecji (236). Jednak wkrótce przybędzie mu groźny konkurent w postaci Peugeot e-208.
Drugie miejsce w zestawieniu zajmuje Nissan Leaf. To samochód nieco większy od Zoe i droższy, ale z powodzeniem pełni rolę samochodu kompaktowego. Trzecie miejsce hybryda Mitsubishi Outlander a to oznacza, że sojusz Renault-Nissan-Mitsubishi zajmuje pierwsze trzy miejsca w rankingu sprzedaży hybryd i elektryków.
Miejsce |
Model |
Luty |
Od początku 2019 |
Udział w rynku
|
1 |
Renault Zoe |
3.029 |
6.786 |
10% |
2 |
Nissan Leaf |
2.683 |
6.314 |
10% |
3 |
Mitsubishi Outlander PHEV |
2.754 |
5.377 |
8% |
4 |
BMW i3 |
2.204 |
4.615 |
7% |
5 |
VW e-Golf |
1.703 |
4.207 |
6% |
6 |
Hyundai Kona EV |
1.849 |
4.097 |
6% |
7 |
Tesla Model 3 |
3.757 |
3.824 |
6% |
8 |
Volvo XC60 T8 PHEV |
1.324 |
2.992 |
5% |
9 |
Mini Countryman PHEV |
935 |
2.301 |
3% |
10 |
Kia Niro PHEV |
1.073 |
2.118 |
3% |
11 |
BMW 530e |
1.062 |
2.066 |
3% |
12 |
Hyundai Ioniq Electric |
739 |
1.829 |
3% |
13 |
Kia Niro EV |
1.023 |
1.759 |
3% |
14 |
BMW 225xe Active Tourer |
764 |
1.564 |
2% |
15 |
Jaguar i-Pace |
934 |
1.496 |
2% |
16 |
Volvo XC90 T8 PHEV |
570 |
1.461 |
2% |
17 |
Smart Fortwo ED |
475 |
1.358 |
2% |
18 |
LR Range Rover Sport PHEV |
430 |
1.141 |
2% |
19 |
Hyundai Ioniq PHEV |
391 |
932 |
1% |
20 |
Audi e-Tron |
387 |
818 |
1% |
+ |
Inne |
4.585 |
9.052 |
14% |
= |
RAZEM |
32.671 |
66.107 |
100% |
Najnowsze komentarze